LTRengiant karybos specialistą, reikalingas kompleksiškas požiūris į šio proceso turinį ir uždavinius. Tam būtina nuolat atsižvelgti į pokyčius, vykstančius globalinėje karinėje sferoje, geostrateginėje ir geopolitinėje aplinkoje, šiuolaikinius iššūkius ir pavojus nacionaliniam saugumui. Straipsnyje analizuojami pagrindiniai pokyčiai globalinėje karybos sferoje ir pedagogikos technologijos ypatumai rengiant karybos specialistus. Pedagogikos technologija leidžia griežtai ir logiškai reglamentuoti karybos specialisto rengimo pedagoginį procesą, kuriame kiekvienas dėstytojas žino specialisto rengimo tikslą ir realizuojamą modelį, lemiantį kokybišką karinio profesinio ugdymo lygį. Tam, kad pedagogikos technologija didintų specialistų rengimo proceso efektyvumą, būtina pagrįsti specialisto rengimo tikslą, nustatyti jo mokymosi proceso struktūrą ir logiką, suprojektuoti kiekvieno profilio, kvalifikacijos specialisto lavinimo procesą, apibrėžti ir kiekybiškai pagrįsti mokomojo dalyko tikslą, pasirinkti ir taikyti mokomuosiuose užsiėmimuose metodus, priemones ir procedūras, užtikrinančias maksimalų dėstymo intensyvumą, objektyviai kontroliuoti ir įvertinti pažangumą, nustatyti dalykų studijavimo lygį kiekviename specialisto rengimo etape, parengti ir įgyvendinti mokymo veikloje objektyvius kriterijus, padedančius įvertinti lavinimo turinio moksliškumą ir praktinį kryptingumą, nuolat tobulinti dėstytojų pasiruošimą taikyti naujas pedagogikos technologijas, sukurti būtinas mokymo erdvės sąlygas, leidžiančias kariūnams sąmoningai dalyvauti įsisavinant programas, o dėstytojams ir vadovaujančiajam personalui tikslingai vadovauti jų pažintinei veiklai.Reikšminiai žodžiai: Karo specialistai; Pedagoginės technologijos; Mokymo metodai; Military specialists; Pedagogical technology; Teaching methods.
ENPedagogical technology helps logically regulate the pedagogical process of training of a military specialist in which every teacher and the administration of departments know the goals of this training that provide high level of military professionalism. The aim of this article is to analyze the main changes in the global military sphere and peculiarities of pedagogical technology of training of military specialists. [From the publication]