Importance of marketing activities in a company : the management perspective

Direct Link:
Collection:
Mokslo publikacijos / Scientific publications
Document Type:
Straipsnis / Article
Language:
Lietuvių kalba / Lithuanian
Title:
Importance of marketing activities in a company: the management perspective
In the Journal:
Ekonomika. 2008, t. 83, p. 41-50
Summary / Abstract:

LTKompanijų veikla ir sėkmė priklauso nuo daugelio tarpusavyje susijusių vidinių ir išorinių faktorių. Marketingo funkcija vaidina pagrindinį vaidmenį kuriant ir palaikant kontaktus tarp kompanijos ir jos rinkų. Tačiau marketingo veiklos apimtis smarkiai priklauso nuo kompanijos charakteristikų ir jos strategijos. Straipsnyje analizuojama kompanijų vadovų nuomonė apie bendrų marketingo funkcijų bei tam tikrų marketingo veiklų tipų svarbą. Šie veiklų tipai apima 4 P, marketingo planavimą bei marketingo tyrimus. Tyrimo metu buvo apklausti 205 gamybos ir prekybos kompanijų, veikiančių Lietuvoje, vadovai. Buvo sukurtas modelis bei pagrįstas jo patikimumas. Vadovai marketingo planavimą ir paskirstymą įvertino kaip svarbiausias marketingo funkcijas, marketingo tyrimus ir kainų valdymą apibūdindami kaip žymiai mažiau svarbų. Tyrimas patvirtino, kad vertinimai priklauso nuo kompanijų charakteristikų ir pagrindinių strateginių idėjų. Didesnių kompanijų vadovai mato pranašumus marketingo planavime ir marketingo tyrimuose, tarptautinių korporacijų dukterinių įmonių vadovai įvertino keturis marketingo veiklos tipus žymiai aukščiau, negu nepriklausomų kompanijų vadovai. Buvo pastebėta, kad vertinimai smarkiai skiriasi priklausomai nuo kompanijos strategijos pagrindinių prioritetų. Duomenys taip pat parodė teigiamą sąryšį tarp marketingo veiklų svarbos pripažinimo ir kompanijų augimo. Nors augimą be abejonės įtakoja daug kitų faktorių, šis sąryšis įrodo marketingo funkcijos svarbą siekiant geresnių verslo rezultatų. Atliktas tyrimas leidžia daryti tam tikras preliminarias išvadas ir nubrėžti tolimesnių tyrimų kryptis.Reikšminiai žodžiai: Marketing funkcion; Marketing activities; Vadyba; Bendrovė; Marketingo funkcijos; Marketingo veikla; Management; Company; Marketing function.

ENThe article analyses how managers of companies see the importance of the overall marketing function as the importance of certain types of marketing activities. These types include typical areas of 4 Ps as well as marketing planning and marketing research activities. The research is based on a survey of 205 managers of primarily manufacturing and trading companies that operate in Lithuania. Managers evaluated marketing planning and distribution as the most important marketing functions, while marketing research and price management appeared to be significantly less important. Some differences of evaluations were observed on the basis of characteristics of companies. Managers of larger companies see the advantages of marketing planning and marketing research, managers of subsidiaries of international corporations evaluated four types of marketing activities significantly higher than did managers of independent companies. A lot of differences in evaluations were observed, depending on the key priority of the company strategy. Data also showed a positive relationship between the evaluations of marketing activities and company growth. Though the growth is obviously influenced by numerous other factors, this relationship proves the significance of the marketing function in achieving better business results. [From the publication]

ISSN:
1392-1258; 2424-6166
Related Publications:
Permalink:
https://www.lituanistika.lt/content/14109
Updated:
2018-12-20 23:16:31
Metrics:
Views: 39    Downloads: 3
Export: