Export marketing and promotion : analysis of theories and practice for composing of Lithuanian export promotion strategy

Direct Link:
Collection:
Mokslo publikacijos / Scientific publications
Document Type:
Straipsnis / Article
Language:
Anglų kalba / English
Title:
Export marketing and promotion: analysis of theories and practice for composing of Lithuanian export promotion strategy
In the Journal:
Summary / Abstract:

LTĮstodama į Europos Sąjungą, Lietuva įgavo papildomas galimybes pramonės ir prekybos globalizavimui, o taip pat galimybes įžengti į globalias rinkas multinacionalinių korporacijų ir patyrusių ES šalių platintojų pagalba. Straipsnyje nagrinėjama eksporto marketingo strategija: eksporto vystymą ir plėtrą įtakojantys veiksniai, problemos ir priemonės. Analizuojamos įvairios strategijos, marketingo ir tarptautinio marketingo koncepcijos. Analizuojami skirtingų šalių eksporto plėtros ir skatinimo geriausios patirties pavyzdžiai, paskelbti moksliniuose straipsniuose ir knygose. Visa tai leido padaryti išvadą, kad Lietuvos eksportas po įstojimo į Europos Sąjungą augo ir sparčiai keitėsi jo struktūra: eksportas į Rytų rinkas mažėjo, eksportas į Vakarų rinkas - didėjo. Analizė parodė visą eilę problemų, kurias reikia išspręsti, siekiant plėsti Lietuvoje pagamintų prekių eksportą. Nepaisant visų PPO ir ES taisyklių, vis dar egzistuoja daug skirtingų eksporto plėtros ir skatinimo galimybių pasauliniu mastu. Tyrimas atskleidė kai kurias įdomesnes ir efektyvesnes eksporto skatinimo priemones, taikomas kitų šalių. Remiantis skirtingų strategijos koncepcijų ir teorijų analize, siūlomos pagrindinės eksporto skatinimo kryptys: užtikrinti palankią juridinę ir ekonominę eksporto aplinką; aprūpinti eksportuotojus informacija apie nišas užsienio rinkose, o taip pat suteikti kokybišką nuolatinį mokymą; vystyti Lietuvos eksportuotojų ir esamų, latentinių ir kylančių užsienio rinkų informacijos struktūrą; užtikrinti lietuviškos kilmės produktų ir paslaugų konkurencingumą tarptautiniu lygiu.Reikšminiai žodžiai: Eksportas; Vertinimas; Eksporto skatinimo strategija; Export; Evaluation; Export promotion strategy; Strategija; Marketingas; Tarptautinis marketingas; Marketingo tyrimai; Eksporto rėmomas; Strategy; Marketing; International marketing; Marketing research; Export promotion.

ENThe article deals with the export marketing strategic analysis: factors influencing export development and enhancement, problems and measures. The different concepts of strategies, marketing and international marketing are analyzed. The best practice on export enhancement and promotion used in different countries and published in scientific articles and books are analysed. Analysis led to conclusion that Lithuanian exports after Lithuania entered EU were growing up and structure has been changed from export to Eastern markets to Western ones more rapidly. Studies discovered the range of problems to be solved to expand export of goods produced in Lithuania. Analysis discovered that regardless of all WTO and EU regulations still exist many different forms for export promotion worldwide. The article discovers some more interesting and effective forms of export enhancement and promotion used in different countries. The comparative results of research in form of tables and pictures are presented. With reference to analysis of different strategic concepts and theories and research provided by the group of scientists from Vilnius Gediminas Technical University the strategic directions for export development and enhancement for Lithuanian goods and services are suggested. [From the publication]

ISSN:
1648-9098; 2424-337X
Related Publications:
Permalink:
https://www.lituanistika.lt/content/13908
Updated:
2018-12-17 12:00:17
Metrics:
Views: 54    Downloads: 7
Export: