Profesinės mokyklos įvaizdis : bendrojo lavinimo mokinių požiūris

Direct Link:
Collection:
Mokslo publikacijos / Scientific publications
Document Type:
Straipsnis / Article
Language:
Lietuvių kalba / Lithuanian
Title:
Profesinės mokyklos įvaizdis: bendrojo lavinimo mokinių požiūris
Alternative Title:
Vocational schoo's image: opinion of comprehensive school students
In the Journal:
Summary / Abstract:

LTUgdymo įstaigoms vis svarbiau imtis priemonių, palaikančių ir užtikrinančių visuomenės pozityvią nuomonę apie organizaciją. Profesinėms mokykloms taip pat svarbu kurti teigiamą įvaizdį dėl tęstinio profesinio ugdymo būtinybės ir profesinių mokyklų absolventų įsidarbinimo problemų. Remiantis Joniškio žemės ūkio mokyklos atvejo pavyzdžiu, siekiama atskleisti, kokį profesinės mokyklos įvaizdį yra susidarę bendrojo lavinimo mokyklos mokiniai ir jų mokytojai. Tyrimo metu apklausti 235 respondentai: 193 mokiniai, besimokantys 10-12 klasėse, ir 42 mokytojai. Gautų rezultatų analizė leidžia teigti, kad Joniškio rajono bendrojo lavinimo mokyklų 10-12 klasių mokiniai, kaip potencialūs Joniškio ŽŪM moksleiviai, turi gana teigiamą nuomonę apie bendrąjį Joniškio ŽŪM įvaizdį. Bendrojo įvaizdžio gerinimo požiūriu aktualiais laikytina gana žemas pritarimas teiginiams apie didelę stipendiją ir Joniškio ŽŪM mokinius, kaip kultūringai visuomenėje besielgiančius jaunuolius. Informacijos apie Joniškio ŽŪM veiklą apklausti respondentai dažniausią gauna "iš pažįstamų ir draugų, bendradarbių" (mokiniai - 75,6 proc., mokytojai - 69 proc.). Gerai pastebima ir mokyklos išorinė reklama bei informacija apie mokyklą reklaminiuose leidiniuose (skrajutėse, bukletuose ir pan.). Tiek respondentai mokiniai, tiek jų mokytojai labai teigiamai vertina Joniškio ŽŪM visuomeninę veiklą, ryšių palaikymą su miesto ir rajono bendruomene, šalies ir užsienio partneriais. Ypač gerai vertinama ir reikšmingu mokyklos išorinio įvaizdžio aspektu laikytina tvarkinga ir gerai prižiūrima mokyklos aplinka.Reikšminiai žodžiai: Vocational training school; Image of school; Image of organization.

ENThis article analyses and systematizes the literature of diverse Lithuanian and foreign authors who discussed he problems arising when constructing the image of an organization: the essence of image, the principles of its formation and creation; the aspects of the strategies of the organization's image creation. The article covers the analysis of the opinions of Joniškis town and its district's teachers and pupils from 10 and 12 forms about Joniškis Agricultural School's image. The content of the image is disclosed and the direction of the vocational school's image building is determined. [From the publication]

ISSN:
1648-9098; 2424-337X
Related Publications:
Marketingas / Vytautas Pranulis, Arvydas Pajuodis, Sigitas Urbonavičius, Regina Virvilaitė. Vilnius : Garnelis, 2008. 602 p.
Permalink:
https://www.lituanistika.lt/content/13859
Updated:
2018-12-17 12:00:07
Metrics:
Views: 33    Downloads: 4
Export: