LTŠalies įvaizdžio formavimas laikytinas valstybės vizijos įgyvendinimo dalimi. Tai, kaip valstybė save reprezentuoja, lemia jos vaidmenį ir vietą globalioje ekonomikoje. Šalies turistinį įvaizdį formuoja geografiniai, gamtiniai, kultūriniai, regioniniai, informacinės infrastruktūros ir šalies identiteto veiksniai. Pagrindiniai šalies turizmo sektoriaus potencialo veiksniai nėra efektyviai išnaudojami. Lietuvoje valstybės įvaizdžio, ypač jos turistinio įvaizdžio, tyrimas nėra pakankamas, nes nėra vieningos jo metodologijos, nesuformuotas vertinimo algoritmas. Tai ne tik kenkia besiformuojančiam šalies turistiniam įvaizdžiui, bet ir mažina Lietuvos turizmo sektoriaus konkurencingumą. Tyrimo tikslas - suformuoti Lietuvos turistinio įvaizdžio vertinimo algoritmą. Globalios ekonomikos konkurencinėmis sąlygomis svarbu ne tik tinkamai suformuoti paslaugų paketą, bet ir įdomiai, netradiciškai jį reprezentuoti bei pateikti vartotojams. Vis daugiau įvairių verslo šakų įmonių prekiauja nebe prekėmis ar paslaugomis, o unikaliais patyrimais. Pasaulinis turizmo sektorius taip pat persiorientuoja į asmeninių patirčių pardavimą, kadangi net trumpos kelionės metu lankytojui turi būti perteiktas šalies identitetas. Unikalių šalies bruožų išryškinimas komunikacijos procese yra reikšminga prielaida formuoti palankų šalies turistinį įvaizdį. Turistinio įvaizdžio vertinimo algoritmas yra daugiapakopis procesas, kuris apima šiuos analizės lygmenis: kultūrinę, gamtinę ir urbanistinę aplinką bei susisiekimą (transportą), informacijos sklaidą ir rinkodarą bei paslaugų kainą ir kokybę. Atskirų įvaizdžio elementų vertinimo sintezė formuoja vieningą turistinio įvaizdžio vertinimo algoritmą.
ENThe country image is a part of realization of the state vision. A representation model which a country chooses determines its place and importance in the global economy. Purposeful and clear strategy of image formation enhances the political importance of a country and enables it to achieve the main economic and social goals: to attract foreign investment, to increase the number of tourists, to induce export, etc. The aim of the study was to form the evaluation algorithm of Lithuania tourism image. The following methods were applied in order to achieve the aim: systematic, logical, and comparative analysis of scientific literature, and synthesis. It can be concluded that the evaluation algorithm of a country image is a multi-stage process which includes the following levels of analysis: cultural, natural and urban environment; communication and transport; spread of information and marketing; quality and price of tourism-related service. The evaluation synthesis of these separate elements of a country image forms, a unified evaluation algorithm. [From the publication]