LTŽaliasis marketingas - tai marketingo veikla, kuria siekiama organizacijos egzistavimą daryti aplinkai ir visuomenei priimtiną ar net naudingą. Straipsnio tikslas - atskleisti žaliojo marketingo strategijos rengimo ypatumus. Sukurtos rekomendacijos dėl žaliojo marketingo strategijos rengimo principų ir metodų leistų organizacijai tinkamai atsakyti į aplinkos apsauga susirūpinusių vartotojų poreikius ir ilgu laikotarpiu laiduotų sėkmę. Žaliojo marketingo strategijos rengimui yra būtinas specifinis instrumentas. Straipsnyje pristatomas žaliojo marketingo strategijų rengimo modelis, kurį supaprastintai galima būtų analizuoti kaip penkių žingsnių procesą: išorinių plėtros prielaidų analizė, aplinkos analizė, marketingo tikslų nustatymas bei tikslų siekimo strateginės alternatyvos, strategijų parinkimas, įgyvendinimas (kontrolė ir vertinimas). Atskirų žaliojo marketingo strategijos žingsnių atlikimui siūlomi modifikuoti įvairių autorių strateginės analizės metodai. Rinka pageidauja „žalesnių" produktų iš „žalesnių" organizacijų. Nemažai organizacijų keičia savo produktus, marketingo kompleksą lydintį juos, ir net gamybos procesus. Išplėstas marketingo kompleksas yra matomas virš žaliojo lygio (žaliasis lygis - tai momentas, kuriame įvyksta realūs pokyčiai), kai didžioji organizacijos pastangų dalis lieka nepastebėta. Pagrindinė rekomendacija verslo organizacijai galėtų būti siūlymas nepertraukiamai analizuoti vartotojo poreikius, jų kaitą, vartojimo įpročių pasikeitimą ir kt. Be abejo, neužmirštant ir makroaplinkos kintamųjų, visų pirma, šalies įstatyminės bazės reikalavimų veiklos subalansuotumui.Reikšminiai žodžiai: Marketingo samprata; žaliasis marketingas; Marketingo strategija; Conception of marketing; Green marketing; Strategy of marketing.
ENIt is very rare that marketing is successful incidentally. Usually it represents a successful implementation of effective strategy. Created recommendations about principles and methods for preparation of a green marketing strategy would enable the organization to meet relevantly the needs of consumers concerned about environment protection and could guarantee a long-term success. For preparation of green marketing strategy a specific instrument is necessary. A model for preparation of green marketing strategies is presented in the article. It can be analyzed as a process in five steps: analysis of external prerequisites for development; environment analysis; setting marketing goals and strategic alternatives for reaching the goals; selection of strategies; implementation (control and valuation). Market requests for "greener" products from "greener" organizations. Many organizations change their products, marketing mix which accompanies them and even production processes. Extended marketing mix is seen over the green level (Green level - it is the moment when the real changes happen) where most of organizational efforts are left unnoticed. The main recommendation for a business organization could be a suggestion to analyze constantly the consumers' needs, their changes, shifts in consumption habits, etc. Of course, factors from macro-environment- first of all legal requirements for sustainability of activities - should also not to be forgotten. [From the publication]