LTJokia įmonė nepajėgi kontroliuoti visų išteklių, kurių jai reikia verslui vykdyti. Čia atsiranda svarbi sąvoka „tiekimo grandinės valdymas", kuris apima prekių ir paslaugų įgijimą. Ši veikla - glaudžiai susijusi su logistika, nes įgytos prekės ir paslaugos turi pakliūti į tiekimo grandinę su tam tikru kiekiu ir tam tikromis kainomis ir tik reikiamu laiku. Straipsnio tikslas - pateikti esminius logistikos ir tiekimo grandinės valdymo aspektus tiekimo grandinėje. Logistika apima planavimo ir kontrolės procesus, susijusius su prekių judėjimu ir laikymu iki tol, kol produktas pristatomas vartotojui. Tiekimo grandinė apima visas veiklas nuo žaliavų suradimo iki galutinio produkto pristatymo klientui, įskaitant pirmines žaliavas ir atsarginių dalių paiešką, gamybą ir surinkimą, sandėliavimą, atsargų apskaitą, užsakymų valdymą ir paskirstymą, pristatymą klientams ir informacines sistemas, skirtas šiems procesams koordinuoti. Tiekimo grandinėje labai svarbi efektyvaus reagavimo ir koordinavimo sąveika tarp logistikos paslaugų teikėjų, distribucijos centrų, atsargų tiekėjų ir užsakovų. Kalbant apie tiekimo grandinės narių sąveiką svarbu, kad tiekimo grandinės nariai konkuruotų ne „įmonė prieš įmonę" metodu, o pasirinktų „tiekimo grandinė prieš tiekimo grandinę" metodą. Tiekimo grandinės valdymas apima logistikos srautus, klientų užsakymų valdymą, gamybos procesus ir informacinius srautus, skirtus kontroliuoti visoms veikloms, vykstančioms tiekimo grandinėje. Tuo tarpu logistika apima planavimą, atsargų tiekimą ir paslaugų efektyvų teikimą iš pradinio taško į įmonę ir nuo įmonės į vartojimo vietą, siekiant patenkinti visus kliento poreikius.Reikšminiai žodžiai: Logistika; Tiekimo grandinė; Tiekimo grandinės valdymas; Logistics; Supply chain; Supply chain management.
ENThere does not exist a company that is able to control all the resources that it requires. That is why a very important notion of "the management of the supply chain" appears and includes the purchase of goods and services. This activity is closely connected with the logistics, because the purchased goods and services must take their place in the supply chain in a certain amount, for a certain price and in a certain time. The management of the supply chain is a tool of the strategy planning, that is used to increase the satisfaction of the customers, which influences the competitiveness of the companies and their profits. The goal of the article is to present the essential aspects of the management of the logistics and the supply chain The aims of the research: to define the connection between the logistics and the supply chain, to describe the interaction between the members of the supply chain; to state the role of the logistics in the management of the supply chain. [From the publication]