LTBet kokia aktorinė mokykla nėra savaiminis ir universalus reiškinys, ji visuomet priklauso nuo visos teatrinės sistemos, kurioje funkcionuoja. Lietuvių profesionaliojo teatro pradžia taip pat neišvengiamai susijusi su konkrečiomis pirmųjų mūsų režisierių asmenybėmis. Tačiau ši padėtis nevienareikšmė. Viena vertus, būtent šių režisierių - Juozo Vaičkaus, Konstantino Glinskio, Boriso Dauguviečio ir Antano Sutkaus - iš savųjų mokytojų, atstovavusių ikireforminiam rusų teatrui (išskyrus Sutkaus atvejį), perimti pedagoginiai ir bendrieji kūrybos principai formavo aktorinę profesionaliojo teatro mokyklą. Tačiau, kita vertus, toje senojoje, ikireforminėje, teatro sistemoje, aktorių žvaigždžių teatre, režisieriaus vaidmuo buvo ribotas. Tai savaip atsiliepė lietuvių aktorinės mokyklos formavimuisi. [Iš leidinio]Reikšminiai žodžiai: Aktoriai; Autorius; Interpretacija; Vaidybos mokykla; Režisūra; Actor; Author; Interpretation; School of acting; Theatre directing.
ENAny school of actors is not a self-contained and universal phenomenon, it always depends on the entire theatrical system, in which it is functioning. The beginning of Lithuanian professional theatre is also unavoidably related with specific personalities of the first Lithuanian directors. However the situation is ambiguous. On one hand, the pedagogical and common creative principles, taken by such directors, i. e. Juozas Vaičkus, Konstantinas Glinskis, Borisas Dauguvietis and Antanas Sutkus over from their teachers, who represented the pre-reform Russian theatre (with the exception of the case of Sutkus), shaped the actor school of a professional theatre. However, on the other hand, in the old, pre-reform theatre system, in the theatre of star actors, the role of the director was quite limited, which had a peculiar influence on the shaping of Lithuanian school of actors.