Moterų verslo konkurencingumo didinimas Lietuvoje

Collection:
Mokslo publikacijos / Scientific publications
Document Type:
Knyga / Book
Language:
Lietuvių kalba / Lithuanian
Title:
Moterų verslo konkurencingumo didinimas Lietuvoje
Publication Data:
Vilnius : Lygių galimybių ir sanglaudos ekonomikos institutas, 2007.
Pages:
319 p
Notes:
Bibliografija.
Summary / Abstract:

LTŠi knyga yra pirmasis leidinys Lietuvoje, nagrinėjantis moters padėti verslo pasaulyje. Knygoje analizuojamas lyčių lygybės suvokimas žmogaus ir šalies kultūros lygmenyje, moterų padėtis Lietuvos ir Europos Sąjungojos darbo rinkoje, moterų ir vyrų verslo plėtros ypatumai. Atlikti tyrimai parodė, kad pagrindiniai moterų verslo kūrimo motyvai yra siekis normaliai gyventi ir dirbti, savarankiškumo ir nuosavo verslo siekimas, noras išbandyti savo jėgas ir realizuoti savo kūrybinį potencialą. Svarbiausi vyrų motyvai pradėti verslą yra savarankiškumo ir nuosavo verslo skatinimas, noras aprūpinti šeimą, troškimas gerai gyventi ir dirbti, realizuoti save, savo potencialą. Pastebėta, kad moterys savo verslą pradeda vėliau negu vyrai. Daugiausia moterų savo verslą pradėjo, būdamos 31-40 metų amžiaus ir vėliau, kai buvo išauginti vaikai. Tad tarp Lietuvos moterų verslininkių vyrauja vyresnio amžiaus – 50-60 metų – moterys. Vyrai savo verslą dažniausiai pradeda ankstesniame amžiuje – iki 25 metų. Patvirtinta, kad moterys yra labiau linkusios dirbti mažesnėse verslo įmonėse, nei vyrai. Tyrimo rezultatai rodo, kad didesnėse negu 10 žmonių dydžio įmonėse dirba 32,4 proc. vyrų ir 17,7 proc. moterų. Leidinyje pateiktos tyrimų išvados rodo, kad moterų verslo plėtros kliūtys yra nepakankama valstybės finansinė parama ir dėmesys smulkiam bei vidutiniam verslui, netobula mokesčių sistema, biurokratizmas ir korupcija, profesionalumo, žinių bei kvalifikuotų darbuotojų stoka, finansinių ir ekonominių išteklių trūkumas. Knygoje pateiktos moterų nuomonės apie galimybes pradėti savo verslą, nuo ko priklauso verslo sėkmė. Šioje knygoje pateikta ir iki šiol neanalizuota tema – smurto kaina verslui ir ekonomikai. Aptartas lyčių lygybės aspektas Lietuvos valstybės ir savivaldybių biudžetuose, pristatomas lyčių lygių galimybių modelis Švedijos ekonomikoje.Reikšminiai žodžiai: Moterų verslas; Konkurencingumas; Darbo rinka; Lyčių lygybė versle; Švedijos ekonomikos modelis; Women's entrepreneurship; Competitivness; Labour market; Sexual equality in business; Model of Sweden economy.

ENThis book is the first publication in Lithuania where women’s situation in the business world is analysed. It deals with the perception of gender equality at the level of human and state’s culture, women’s’ situation on the Lithuanian and EU labour market, peculiarities of female and male business development. The research conducted showed that women’s’ main motives behind business start-up are striving for leading a normal life and work, independence and own business, desire to try out their abilities and unlock their creative potential. Menes’ major motives behind business start-up are independence and own business, desire to provide the family, live and work well, unlock their abilities and potential. It was noticed that women start business later than men. Women usually started business at the age of 31–40 and later when their children are already grown up. Older women, aged 50–60, therefore prevail among Lithuanian businesswomen. Men usually start business at an early age, till 25. It was confirmed that women are more inclined to work in smaller enterprises than men. The results of the research show that 32.4% of men and 17.7% of women work in larger enterprises with more than 10 employees. The conclusions of the research provided in the publication show that obstacles to the development of women’s’ business are state’s insufficient financial support and attention to SMEs, the faulty tax system, bureaucracy and corruption, lack of expertise, knowledge and skilled employees, shortage of financial and economic resources. The book contains women’s’ opinion on possibilities to start business and factors determining business success. The topic of the cost of violence for business and economy, which has never been analysed before, is also dealt with in the book.The aspect of gender equality in the Lithuanian national and municipal budgets is discussed, the gender equality model implemented in Swedish economy is presented.

ISBN:
9789955801009
Related Publications:
Permalink:
https://www.lituanistika.lt/content/13624
Updated:
2020-02-28 13:23:30
Metrics:
Views: 21
Export: