LTV a. pabaigoje, o ypač VI a. germaniškas zoomorfiniais motyvais grįstas ornamentikos stilius pasiekė Rytų Baltijos regioną. Šiuo laikotarpiu zoomorfiniai motyvai neišsivystė kaip atskira meno sistema. Visi zoomorfiniais motyvais dekoruoti artefaktai, rasti Rytų Baltijos regione, yra unikalūs radiniai, kurių meniniame stiliuje susipina keli gamybos–kūrimo bruožai. Šiame regione pagamintus ir rastus artefaktus sudėtinga analizuoti tipologiniu požiūriu. Visos metalo dirbinių grupės: tam tikro tipo segės, drabužių segtukai, diržo sagties plokštelės ir geriamųjų ragų apkalai rodo, kad jų dekoravimui naudotos skirtingos schemos, o dirbinių puošyba zoomorfiniais ornamentais nebuvo sisteminė nuo V a. iki pat VII a. pr. Apskritai Tautų kraustymosi laikotarpiu Rytų Baltijos regiono ornamentikos stilistikai zoomorfiniai motyvai nėra būdingi. Vietoje jų – šiame regione buvo paplitusios geometrinių formų kompozicijos, kurios yra charakteringos didžiajai daliai rastų šio laikotarpio dirbinių. Dėl šios priežasties visi „natūralistiniai“ zoomorfiniai motyvai, rasti šiame regione, buvo smarkiai įtakoti geometrinės stilistikos. To pasėkoje gyvūnai ant dirbinių buvo vaizduojami schematiškai ir abstrakčiai. Baltų ornamentikos tradicija šiuo laikotarpiu gavo milžinišką kūrybinį impulsą, grindžiamą zoomorfiniais motyvais. Tai įtakojo baltų meistrų atliekamos ornamentikos transformaciją, t. y. naujos ornamentikos adaptaciją, jos pritaikymą ir naujo skirtingo vietinio stiliaus išvystymą nuo VII a. pab. iki XII a. pab. Šis naujasis ornamentikos stilius buvo grindžiamas zoomorfinių ir geometrinių motyvų samplaika.Reikšminiai žodžiai: Amatų gamybinė organizacija; Dirbtuvės; Diržų liežuvėliai; Geriamųjų ragų apkalai; Germaniškieji prototipai; Gyvulinis stilius; Lankinės segės; Rytinis Baltijos regionas; Rytų Baltijos regionas; Smeigtukai; Tautų kraustymosi laikotarpis; Zoomorfinis stilius; Animal Style; Belt strap-ends; Craft production organisation; Crossbow brooches; Drinking horn mounts; Eastern Baltic Region; Germanic prototypes; Migration Period; Pins.
ENAt the end of the 5th century - and especially in the 6th century - animal motifs based on Germanic (mainly Scandinavian) ornamental styles reached the eastern Baltic region. However, in this period animal motifs did not evolve as an independent art system. All artefacts decorated with animals found in the eastern Baltic region are unique items, suggesting distinct influences or traits emanating from several workshops. Therefore, it is difficult to set up a typological series of animal-style artefacts that were manufactured and found in this region. All groups of metalwork, e.g. certain types of brooches, garment pins, belt buckle plates and drinking horn mounts, followed different schemes of decoration and demonstrate the absence of a systematic animal style from the 5th century to the early 7th century. In general, animal motifs are not typical in the eastern Baltic ornamentation system during the Migration Period. The main stylistic feature was instead characterised by geometrical designs, which are common on a wide range of archaeological material. Therefore all naturalistic animal motifs that were introduced into the Baltic geometrical environment were strongly influenced by geometrical design, and animals started to be schematic and abstract. Baltic ornamentation traditions received huge creative impulses based on animal motifs during this period, and from the end of the 7th century to the end of the 12th century the Baltic artisans transformed, adapted and developed a distinctive local style, which constitutes animal style, even though it is largely based on geometrical motifs and abstract animal design. [From the publication]