LTMonografija priskirtina socialinių mokslų srities vadybos ir administravimo krypčiai (S003), tačiau gali būti naudojama bendriau ir plačiau dėstant etiką kaip moralės teoriją švietimo sistemoje ir apskritai daugelyje organizacijų. Rašinyje teikiama novatoriška moralės doktrina, kuri skirta lyderio, vadovo, valdytojo, valstybininko išugdai iki brandžios, dorybingos, kūrybingos ir stiprios asmenybės, iki šviesuolio. Parengtoji doktrina remiasi iškiliųjų Vakarų mąstytojų – Aristotelio, I. Kanto, A. Šopenhauerio, F. Nyčės, A. Šveicerio, E. Fromo, L. Kolbergo – mintimis ir teiginiais, tačiau kuriant doktriną kaip vientisą sistemą, įnešta estiškų naujadarų ir papildymų. Svarbiausios naujoviškos monografijos kategorijos ir sąvokos yra: aretokratija, aretotimikas, elevacija, etikalogas, eupatija. Rašinyje pateikta dvylikos patikslintų ir papildytų pamatinių etikos kategorijų – gėrio, dorybės, blogio, ydos, dvasios, sąžinės, patriotizmo ir kt. – glausti, nesunkiai įsimenami ir lengvai bendraujant persakomi apibrėžimai. Knygoje ginčijami ir atmetami reliatyvizmas, pliuralizmas, dogmatizmas ir remiamasi Aristotelio vidurio doktrina bei dialektika, kuri papildoma aukso pjūvio proporcija. Savaip sprendžiami asmens kokybės, proto sandaros uždaviniai, įvedama naujoviška supračio, kaip protinės raidos pakopos, sąvoka. Skyriuje „Vadovo asmenybės etika“ aprašomi pavyzdinis dorybingas charakteris, pavadintas elevaciniu, bei grafiškai atvaizduota jo sandara. Poskyryje „Etikalogas“ išdėstomas humanistinės etikos dvylikos priesakų sąvadas, skirtas save ugdančiai ir tobulybės siekiančiai asmenybei. Atskiruose knygos skyriuose bei poskyriuose nagrinėjami naujosios moralės doktrinos taikymas ugdymo, verslo, vadybos, politikos, komunikacijos, meno plotmėse. [Iš leidinio]
ENThe monograph belongs to the area of social sciences management and administration (S003), however, it can be used more widely for teaching ethics as a theory of morals in an educational system and in most organizations. The study provides an innovative doctrine of morals, which is used for nurturing a leader, manager or a statesman up to a mature, creative, virtuous and strong personality. The doctrine refers to the ideas of prominent Western thinkers – Aristotle, I. Kant, A. Shopenhauer. F. Nietzsche. E. From and L. Kohlberg, however, when developing the doctrine as a unified system, Estonian additions and coinages were introduced. The most important categories and concepts of the monograph are the following: aretocracy, aretothimic, elevation, eticalogue and eupathy. The study provides brief, easy-to-remember and easy-to-reproduce definitions of the twelve revised and supplemented main categories of ethics – the good, virtue, vice, flaw, spirit, conscience, patriotism, etc.. The book disputes and rejects relativism, pluralism, dogmatism and bases on the Aristotle’s middle doctrine and dialectics, which are supplemented with the proportion of the golden section. The tasks of quality of a person and mind structure are resolved, a new concept of cognition as a level of development of the mind is introduced. The chapter “Ethics of Personality of a Manager” describes the definitive virtuous character, dubbed elevational and graphically presents its structure. The chapter “Ethicalogue” presents the code of the twelve vows of humanistic ethics, intended for self-educating personality, striving for perfection. In separate chapters of the book application of the new moral doctrine in the areas of education, business, management, politics, communication and art is examined.