LTŠioje knygoje Europos mokslininkai diskutuoja apie universitetų misiją šiuolaikinėje visuomenėje. Demokratija neatsiranda iš niekur, demokratijos ir pilietiškumo reikia mokytis, todėl labai svarbus tampa švietimo sistemos vaidmuo rengiant ne tik specialistus darbo rinkai, tačiau ir aktyvius pilietinės visuomenės narius. Knygoje pristatomos įvairios teorinės perspektyvos apie pilietiškumo ugdymo strategijas aukštojo mokslo sistemoje, analizuojami tarptautinių tyrimų duomenys apie demokratiško lavinimo, pilietinio ugdymo metodikas Europoje. Straipsnių autoriai kelia šiandienos universitetams labai aktualų klausimą – kodėl Europoje (skirtingai nei Šiaurės Amerikoje) dažnai yra pamirštama universitetų trečioji misija – ugdyti kritiškai mastančius ir aktyvius piliečius? Kaip įtraukti universitetus (dėstytojus ir studentus) į pilietinės visuomenės kūrimo procesus ir paskatinti aukštojo mokslo institucijų ir nevyriausybinių organizacijų dialogą? Ar universitetuose dėstomi kursai atliepia pilietinės visuomenės ir vietos bendruomenių poreikius? Kokie yra įmanomi universitetų ir trečiojo sektoriaus bendradarbiavimo būdai mokymosi procese? Kokios pilietiškumo ugdymo strategijos universitetuose labiausiai pasiteisino? Knyga yra skirta ne tik edukologijos studentams ir dėstytojams, kurie domisi pedagogikos naujovėmis. Šis leidinys turėtų sudominti visus tuos, kuriems rūpi pilietinės visuomenės ateitis, bet pirmiausia knyga yra skirta visiems dėstytojams, norintiems atnaujinti ir reformuoti savo dėstomus kurus, universitetų administracijai, studentams ir nevyriausybinių organizacijų atstovams, siekiantiems megzti glaudesnius ryšius su universitetais. [Iš leidinio]Reikšminiai žodžiai: Demokratija; Pilietiškumas; Universitetas; Projektai; Strategijos; Ugdymas; Democrasycitenship; Universities; Project; Strategy; Education.
ENIn the present book European scientists discuss the mission of universities in the modern society. Democracy and public spirit do not come from above, they are something to be learned therefore the role of the educational system when preparing both specialists for labour market and active members of civil society becomes especially important. The book presents different theoretical perspectives, pertaining to strategies of nurturing of public spirit in the higher educational system and analyzes the data on methodologies of democratic education and nurturing of public spirit, employed in Europe, obtained through international studies. The articles’ authors raise a question, very relevant to today’s universities, i. e. why in Europe (differently from the North America) the third mission of universities, i. e. to nurture critically thinking and active citizens is quite frequently forgotten? How can one involve universities (i. e. both teachers and students) into the process of development of civil society and encourage a dialogue between higher educational institutions and non-governmental organizations? Do courses, taught at universities reflect the needs of civil society and local communities? Which are the potential ways for cooperation between universities and the third sector in the learning process? Which strategies of nurturing of public spirit best served their purpose? The book is intended not only for educology students and teachers, taking interest in pedagogical innovations. The publication should be of interest to all the persons, concerned with the future of the civil society, but first and foremost it is dedicated to all the teachers, wishing to renew and reform their courses, universities’ administrations, students and representatives of non-governmental organizations, wishing to develop their relations with universities.