LTŠi knyga yra galutinė bendradarbiavimo, kuris vyko nuo 2005 m. įgyvendinant projektą "Patyriminio mokymosi pripažinimas ir akreditacija - geresnės suaugusiųjų mokymosi galimybės" (Recognition and Accreditation of Experiential Learning - a Way for Better Accessibility of Adult Education, sutr. REACTION), ataskaita. Ataskaitą sudaro dvi svarbiausios dalys: tyrimų pristatymų dalis bei atvejų analizės. Tyrimų dalyje yra išsamiai pristatomi projekto rėmuose atlikti tyrimai, t.y. neformalaus ir patyriminio mokymosi validizavimo ir pripažinimo poreikio palyginamasis tyrimas, teorinė neformalaus mokymosi analizė, neformalaus suaugusiųjų mokymo pripažinimo modelio kūrimas, neformalaus mokymosi Europos šalyse situacijos analizė, vertintojų rengimo problemos. Antrojo dalyje yra analizuojami sėkmingi pavyzdžiai, susiję su neformaliojo mokymosi pripažinimu: jie apima finansavimą, APEL (Accreditation of Prior Experiential Learning) ir kitų projektų vykdymą ir kita. Ataskaita baigiama dalimi, kuriose yra apibendrintai pateiktos teorinės idėjos bei taikyti tyrimo metodai.Reikšminiai žodžiai: Eksperementinis mokymasis; Validumas ir pripažinimas; Tyrimai; Atvejų studijos; Experentiel learning. validatiotion and recognition; Reaserch; Case study.
ENThis book is the final output of the partnership that has worked intensely since 1 October, 2005 for the implementation of the project "Recognition and accreditation of experiential learning - a way for better accessibility of adult education" (REACTION). The book "Recognition and Validation of Experiential Learning", and the website of this project, together with the CD and leaflets, also act as a dissemination measure. All these measures provide a channel for this partnership to convey the message they believe in: learning is a very complex phenomenon, as complex as any person; however it is very important to provide learners with easy and accessible ways to learning settings they prefer. Moreover, this provision includes a lot of hard and responsible preparatory work that adult educators should be ready to undertake in order to foster the culture of lifelong learning both as each person's experienced reality and as the goal of the European Union. [From the publication]