LTPirmokas, pradėjęs lankyti mokyklą, susiduria su realiomis ir įsivaizduojamomis problemomis, kurios apsunkina jo adaptaciją mokykloje. Be šeimos, pagrindiniu pagalbininku, padedančiu spręsti šias problemas, yra pirmoką ugdantis mokytojas. Pedagogo asmenybės savybės daugiausia lemia mokinių ir mokytojo, vaikų ir tėvų bei tėvų ir mokytojo santykių kokybę, bendravimo ypatumus, nuo kurių ypač priklauso pirmokų adaptacijos eiga ir trukmė mokykloje. Straipsnyje analizuojamos pirmokų ir jų tėvų nuomonės apie mokytojo asmenybės savybių svarbą teigiamiems mokinių ir mokytojo tarpusavio santykiams, sėkmingai pirmoko adaptacijai. [Iš leidinio]Reikšminiai žodžiai: Pirmokų adaptacija; Mokytojo asmenybė.
ENFirst-formers starting school face real and imaginable problems which make their adaptation to school difficult. Besides family, first-formers’ prime helping hand becomes their teacher who helps to solve these problems. Teachers' personal attributes have a great impact on the relationship quality and communication peculiarities between pupils and teachers, children and parents, and parents and teachers. All this, in turn, affects first-formers’ adaptation development and duration at school. This article analyses first-formers and their parents' attitudes towards the role of the teacher’s personal attributes in a positive relationship between the pupils and the teacher, as well as in the successful adaptation of first-formers.