LTMokslo studija „Aukštasis mokslas ir turintys negalių studentai. Būklės ir galimybių tyrimas“ parengta pagal Lietuvos Respublikos švietimo ir mokslo ministerijos užsakymu 2005–2006 metais atlikto tyrimo „Veiksniai, darantys poveikį asmenų, turinčių specialiųjų poreikių, studijoms aukštosiose mokyklose“ ataskaitą. Tyrimą atliko Šiaulių universiteto Socialinių tyrimų mokslinis centras bendradarbiavimas su Šiaulių universiteto Socialinės pedagogikos ir psichologijos bei Vadybos katedromis. Knygoje analizuojama negalių turinčių asmenų studijų Lietuvos aukštosiose mokyklose būklė ir plėtotės galimybės socialinio dalyvavimo aspektu. Buvo kelti tokie tyrimo klausimai: kiek neįgalių asmenų studijuoja aukštosiose mokyklose (pagal mokyklas, pagal studijų programas, pagal sutrikimus)? Kokie aukštosios mokyklos ir studijų programos pasirinkimo motyvai? Kokie veiksniai skatina ar trukdo studijuoti aukštojoje mokykloje? Kokios tų asmenų įsidarbinimo perspektyvos? Knygoje pateikiama užsienio šalių patirtis plėtojant neįgaliųjų socialinį dalyvavimą aukštosiose mokyklose, išsamiai pristatoma atlikto tyrimo metodologija ir tyrimo rezultatai.
ENThe research “Aukštasis Mokslas ir Turintys Negalių Studentai. Būklės ir Galimybių Tyrimas“ was prepared basing on the report “Veiksniai, Darantys Poveikį Asmenų, Turinčių Specialiųjų Poreikių, Studijoms Aukštosiose Mokyklose“ of the study, commissioned by the Ministry of Education and Science of the Republic of Lithuania and performed in 2005 – 2006 by the Scientific Centre for Social Research in cooperation with the Department of Management and the Department of Social Pedagogy and Psychology of Šiauliai University. The book analyzes the state of studies of persons with disabilities in Lithuanian higher educational institutions and their development possibilities in terms of social participation. The following issues were raised for the study: how many disabled persons study at higher educational institutions (against schools, against studies programmes and against disabilities)? Which are the motives for choice of the higher educational institution and the studies programme? Which factors encourage or hinder to study at a higher educational institution? Which are the prospects of employment of such persons? The book presents the experience of foreign countries in developing the social participation of disabled persons in higher educational institutions, the methodology and the results of the performed study.