LTKolektyvinėje monografijoje nagrinėjamas pilietiškumo ir tautiškumo - dviejų pagrindinių politinio gyvenimo dimensijų - santykis globalizacijos apimtame pasaulyje. Monografija yra parengta 2006 m. Lietuvos Mokslų akademijos ir Vilniaus pedagoginio universiteto inicijuotos konferencijos „Tautiškumas ir pilietiškumas delokalizuotame pasaulyje: jaunuomenės ugdymo aspektas" pranešimų pagrindu. Knygą autoriai pristato kaip 2005 m. publikuotos monografijos „Tautinės tapatybės dramaturgija" tęsinį. Kolektyvinėje monografijoje yra nagrinėjamos nacionalinio sąmoningumo ugdymo problemos globalizacijos plėtros sąlygomis, svarbiausi Lietuvos visuomenės pilietiškumo ir tautiškumo santykio aspektai, jaunosios kartos ugdymo klausimai patriotizmo ir kosmopolitizmo kryžkelėje, moksleivių ir akademinio jaunimo tautinės savivokos bruožai bei pilietiškumo nuostatos. Pabaigoje pristatomas patriotiškumo tyrimas imitacinio modeliavimo būdu.Reikšminiai žodžiai: Tauta; Pilietiškumas; Ugdymas; Jaunimas; Verybės; Tautinis tapatumas; Nation; Citizenship; Education; youth; Values; National identity.
ENThe collective monograph examines the relation between the public and national spirit, i. e. the main two dimensions of the political life in the globalized world. The monograph was prepared in 2006 on the basis of the speeches, given during the conference “National and Public Spirit in the Delocalized World: the Aspect of Educating the Youth”, initiated by the Lithuanian Academy of Sciences and Vilnius Pedagogical University. The authors present their book as the continuation of the monograph “The Dramaturgy of the National Identity”, published in 2005. The collective monograph examines the problems of education of national consciousness in the conditions of expansion of the globalization, the most important aspects of the relation between the public and national spirit within Lithuania’s society, the issues of nurturing of the younger generation on the crossroads of patriotism and cosmopolitism, the traits of national self-perception of school students and academic youth and the public spirit provisions. At the end of the monograph the study of patriotism by employing the simulation method is presented.