LTUgdymo procese žmogus turi pereiti visą tautos ir žmonijos kultūrinį kelią, o ugdymo subjektas savo veikloje turi atsižvelgti ir į tautos psichologiją. Ieškant sprendimo, kaip sėkmingai užtikrinti jaunimo ugdymo sąlygas, straipsnyje keliamas tikslas išaiškinti tautinės psichologijos vietą ir vaidmenis bei jų tarpusavio sąveiką. Aptariamas tautinės psichologijos vaidmuo ugdymo procese, tautos psichologijos struktūra, kurioje išskiriama tautinis charakteris, tautiniai jausmai ir nuotaikos, etnocentrizmas, stereotipai, psichologinė tautinės savimonės, tradicijų, vertybių ir simbolikos pusė, nagrinėjamas tautos psichologijos pasireiškimas individų elgesyje ir bendravime, bendranacionalinės ugdymo sistemos vaidmuo formuojant tautos psichologiją. Analizuojama kalbos reikšmė tautinėje psichologijoje ir ugdyme, patriotinio auklėjimo svarba. Išryškinant tautinės psichologijos vietą ir vaidmenį jaunimo ugdymo procese, pabrėžiama objekto ir subjekto sąveika: tauta iškyla ir kaip ugdymo subjektas, ir tuo pačiu kaip objektas. Autorių teigimu, tauta kaip ugdymo subjektas veikia ugdymo turinį, formą, būdus ir priemones, kita vertus, ir pati tauta bei jos dvasinis gyvenimas keičiasi, tobulėja ugdymo procese. Galima teigti, kad auklėjimas, ugdymas yra galinga subjektyvi priemonė, užtikrinanti tautos perimamumą ir tęstinumą.Reikšminiai žodžiai: Tauta; Tautinė psichologija; Jaunimas; Ugdymas.; Nation; National psychology; youth; Upbringing.
ENThis article investigates the problems arising in the process of upbringing the youth generation concerning the fact that nations exist. Special attention is paid to the mutual interaction between psychology and the system of education. The article concludes, that the nation as being the subject of universal social life by means of its content and form goes right through the upbringing society's activity as well. The authors of the article exposing the place of national psychology and its role played in the process of upbringing the youth, emphasizes the interaction between subject and object. The subject of upbringing, as well as the object is nation. On the one hand, nation as the subject of upbringing exerts influence upon the content of upbringing, its forms, methods and means. On the other hand, the nation itself and its spiritual life change in the process of upbringing. Psychology of nation changes itself not only spontaneously, but also in the process of upbringing it could be changed consciously. [From the publication]