LTBendradarbiavimo tarp etikos ir tikybos problema nėra ištirta ir išlieka aktuali. Straipsnyje siekiama panagrinėti dviejų dorinio ugdymo šakų sąlytį per praėjusį dešimtmetį ir siūlyti galimybes tam sąlyčiui plėtoti ar bent užsisklendimui įveikti, remiantis mokytojų anketinės apklausos duomenų analize ir lyginamąja tikybos ir etikos programos analize antropologinės tematikos aspektu. Kadangi tikyba ir etika yra dvi to paties dėstomojo dalyko - dorinio ugdymo alternatyvios disciplinos, o mokiniai neretai pasinaudoja galimybe kas metai keisti šias alternatyvas, iškyla būtinumas, kad tiek iš tikybos, tiek iš etikos kiekvienoje atskiroje klasėje būtų nagrinėjama analogiška dorinė tematika. Tikybos programų bei mokymo priemonių kūrėjams bei šio dalyko mokytojams turėtų tekti pagrindinis uždavinys derintis prie atitinkamo etikos dalyko turinio, kadangi, kaip rodo tiek anketinės apklausos, tiek ir programų analizė, būtent tikybos dalyko turinyje yra per maža antropologinės tematikos. Etikos programų bei mokymo priemonių autoriai bei šio dalyko mokytojai turėtų patikliau ir glaudžiau bendradarbiauti su tikybos specialistais, ypač teikiant medžiagą, susijusią su krikščionybe ir kitomis religijomis. Abiejų dalykų specialistams reikia atsisakyti bet kokių konkurencinių tendencijų ir susitelkti bendradarbiavimui kuriant gretutines individualiąsias programas, aptariant ugdymo turinį bei metodus, skatinant mokinių bendravimą: diskusijas, disputus, renginius ir kt. Tikybos ir etikos mokytojai neturi būti rengiami skirtinguose VPU fakultetuose. Jų rengimą būtina suartinti, galbūt įkuriant filosofijos arba dorinio ugdymo dalykų fakultetą.Reikšminiai žodžiai: Dorinis ugdymas; Tikybos mokymas; Mokyklos programos; Temų analizė; Bendradarbiavimas; Suartinimas; Moral education; Religious education; School syllabi; Analysis of themes; Close cooperation.
ENThe problem of cooperation between ethics and religion has not been sufficiently studied and still remains relevant. The article attempts to study the contact between the two branches of moral education during the last decade and suggest possibilities for development of the relation or at least overcoming of the withdrawal, referring to the analysis of the data of teachers’ questionnaire survey and the comparative analysis of religion and ethics programmes in terms of anthropological subjects. Since religion and ethics are two alternatives of the same subject, i. e. moral education and students quite frequently use the possibility to switch between them each year, there emerges the necessity to examine analogical moral subjects in each separate classroom – i. e. ethics and religion. The developers of religion programmes and training aids and teachers of religion should be assigned with the task to adapt to the corresponding content of the subject of ethics, since, as shown by the questionnaire surveys and the programme analysis, the content of the subject of religion contains too small amount of anthropological subjects. The authors of ethics programmes and training aids and the teachers of ethics should cooperate with the religion specialists more trustfully and closely, especially when providing the materials, related with Christianity and other religions. Both subjects’ specialists must refuse any competition and join forces in order to cooperate for the purpose of developing parallel individual programmes, discussing the content and methods of education and encouraging communication between students: discussions, disputes, events, etc.. Ethics and religion teachers should not be educated at different faculties of Vilnius Pedagogical University. Their education must be made closer by launching a faculty of moral education subjects.