LTStraipsnyje pateikiama studentų nuostatos į kalbos kultūros kursą, dėstomą Vilniaus pedagoginiame universitete, analizė. Svarbiausi tyrimo uždaviniai buvo: 1) išnagrinėti, kaip studentai vertina kalbos kultūrą kaip dėstomąją discipliną 2) sužinoti, kuriuos kalbos kultūros dalykus laiko reikšmingiausiais; 3) atskleisti studentų nusiteikimą tobulinti savo kalbinius gebėjimus studijų metu; 4) susipažinti su jų požiūriu į kalbos teoriją (t. y. kalbos mokslą) ir praktiką; 5) sužinoti, kaip studentai vertina teorines paskaitas. Studentų nuostatos analizė buvo atlikta naudojantis anketų ir jų duomenų statistiniu vertinimu. Rezultatų analizė parodė, kad studentų nuostata į kalbos kultūrą yra teigiama. Svarbiausiais kalbos kultūros dalykais studentai laiko tartį ir kirčiavimą, toliau eina leksika, sintaksė ir morfologija. Be to, studentai yra nusiteikę gilintis į kalbos dalykus ir išklausę kalbos kultūros kursą. Labiausiai toliau studentai norėtų studijuoti stilistiką ir lietuvių kalbos etiketą, tada -- rašybą, retoriką ir skyrybą. Iš tyrimo paaiškėjo, kad studentai gana neigiamai žiūri į teorines paskaitas, tačiau vis dėlto teorijos ir praktikos dalykus jie laiko vienodai reikšmingais. Straipsnio autorių nuomone, derėtų atsižvelgti į tai, kad studentai neigiamai vertina teorines paskaitas, ir ieškoti būdų ir priemonių joms pakeisti. Vienas tokių būtų naujų mokomųjų priemonių (vadovėlių, pratybų rinkinių), kuriuose būtų derinami kalbos kultūros teorijos ir praktikos dalykai, rengimas.Reikšminiai žodžiai: Kalbos kultūra; Kalbos lygmenys; Paskaitos; Pratybos.
ENThe article describes the analysis of the students attitude towards the course of Standard Usage of Lithuanian at the Vilnius Pedagogical University. The analysis was made in the form of questionnaire. The students evaluate it positively. The most important parts for them are pronunciation and stressing, next come lexics, sintaxis and morphology. Students acknowledge the importance of this theoretical course despite the fact that they do not like theoretical lectures. They prefer theoretical material included into the practical course. The students are apt to deepen their knowledge in linguistics field. After having the course Standard Usage of Lithuanian course, they would prefer to have more disciplines on the language. The most preferable are stylistics and the etiquette of the Lithuanian language, the next are spelling, rethorics and punctuation. [From the publication]