LTTyrimu siekta empiriškai patikrinti Žmogaus piešinio: Kiekybinio įvertinimo sistemos (ŽP: KĮS) ir Žmogaus piešinio: Emocinių problemų atrankos procedūros (ŽP: EPAP) psichometrines savybes. Mokslinių publikacijų šia tema Lietuvoje ir užsienyje yra gerokai mažiau negu yra ŽP naudojimo poreikis. Ištirti 165 vaikai / paaugliai (klinikinę grupę sudarė 95 tiriamieji, jiems būdingi įvairūs elgesio / emociniai sutrikimai, palyginamąją grupę - 70 vaikų / paauglių). Rezultatai liudija silpną konkurencinį ŽP: KĮS validumą palyginus su jei Wechslerio vaikų intelekto skale IIILT. ŽP ir WISC-IIILT rezultatai klinikinėje grupėje labai skiriasi: kai vaikas mėgsta piešti, jo intelekto lygis (įvertintas atsižvelgiant į piešinius) priskiriamas aukštesnei klasifikacijai nei nurodo WISC-IIILT rezultatai; jei nemėgsta piešti - stebėta atvirkštinė tendencija. Tarpgrupinis rezultatų palyginimas atskleidė, kad projekcinės metodikos ŽP: EPAP požymių visuma leidžia diferencijuoti abiejų grupių tiriamųjų piešinius, tačiau 61 proc. klinikinės imties vaikų piešinių buvo įvertinti blogesniais balais, negu yra įvertinamas ryškus emocinių problemų lygis. Pastebėta, kad ŽP metodikos patikimumas yra aukštas. [Iš leidinio]Reikšminiai žodžiai: Vaiko / paauglio psichologinis įvertinimas; žmogaus figūros piešinys; Validumas; Patikimumas.; Child/adolescent psychological evaluation; Human Figure drawing; Reliability; Validity.
ENThe study is aimed at the empirical verification of the psychometrical features of a person’s drawing: quantitative evaluation system and a person’s drawing: emotional problems selection procedures. The amount of scientific publications on the subject in Lithuania and abroad is significantly lower than the need for use of persons’ drawings. 165 children / adolescents were examined (the clinical group included 95 persons, characterizing with different behaviour / emotional disruptions, the comparative group included 70 children / adolescents). The results show a weak competitive validity of a person’s drawing: quantitative evaluation system compared to Wechsler’s children’s intellect scale IIILT. The results of persons’ drawings and WISC-IIILT in the clinical group are very different: in case a child is fond of drawing, his/her intellect level (evaluated in consideration of the drawings) is attributed to a higher classification that that, identified by the WISC-IIILT results; in case the child is not fond of drawing, a reverse trend is observed. The inter-group comparison of the results revealed that the totality of the indicators of the projection methodology a person’s drawing: emotional problems selection procedures allows for differentiating the drawings of persons in both groups however 61 per cent of drawings of the children of the clinical sample were evaluated by lower score than that used for evaluating a prominent level of emotional problems. It was noticed that the reliability of the persons’ drawings’ methodology is rather high.