XXI amžiaus iššūkiai Lietuvos valstybės tarnybai

Direct Link:
Collection:
Mokslo publikacijos / Scientific publications
Document Type:
Straipsnis / Article
Language:
Lietuvių kalba / Lithuanian
Title:
XXI amžiaus iššūkiai Lietuvos valstybės tarnybai
In the Journal:
Viešoji politika ir administravimas [Public Policy and Administration]. 2007, Nr. 22, p. 68-77
Summary / Abstract:

LTDinamiška, nepaliaujamai ir sparčiai kintanti socialinė tikrovė verčia valstybės tarnybą gebėti adaptuotis prie tokios sparčios kaitos. Maža to, visuomenė iš valstybės tarnybos pradeda reikalauti ne tik sugebėti administruoti kintančias ir naujai kylančias problemas, bet taip pat reikalauja tapti pozityvių pokyčių iniciatore, progreso katalizatoriumi. Tai suponuoja gilių valstybės tarnybos pokyčių poreikį, kurios apimtų ir pačius valstybės tarnybos formavimo pamatus, jos teisinio reglamentavimo principus, pakeistų motyvavimo, kvalifikavimo ir atrankos sistemas. Čia kaip tik ir aptarsime šiame laikmetyje iškilusią akivaizdžią būtinybę valstybės tarnybai inicijuoti pokyčius, apimančius net pamatinius principus, pokyčius, kurie pareikalauja keisti pačią administravimo paradigmą. Straipsnyje analizuojami išoriniai ir vidiniai valstybės tarnybos plėtros trikdžiai. [Iš leidinio]Reikšminiai žodžiai: Valstybės tarnyba Lietuvoje; Valstybės tarnybos reforma; Civil service in Lithuania; Reform of civil service.

ENArticle methodically analyses external and internal obstacles for further development of civil service in Lithuania. Most important challenges are identified as the need for change of existing governance paradigm from administrative to management, and this need is coming from dynamic changes in XXI century and society's growing demand for democratic governance. Second challenge is identified as narrowing professional specialisation of politicians that raises the need for specific competency in political decision making. Second half of article identifies and analyses following essential internal challenges for civil service in Lithuania: value system that does not match management practice; mismatch between raised strategic goals and existing human capital; too strong juridical regulation of civil service; lack of leadership and management skills; poorly organized system for competency development and retention; poorly specialised employment system; limited material and immaterial opportunities to motivate employees. [From the publication]

ISSN:
1648-2603; 2029-2872
Permalink:
https://www.lituanistika.lt/content/12541
Updated:
2018-12-17 11:58:40
Metrics:
Views: 21    Downloads: 9
Export: