LTŽiniasklaidos koncentracija reiškia situaciją, kai kuriame nors žiniasklaidos sektoriuje vyrauja nedidelis skaičius veikėjų ar jų grupių, užimančių didelę rinkos dalį. Žiniasklaidos koncentraciją būtina tyrinėti, nes paplitusi nuomonė, kad ji gali kelti grėsmę žiniasklaidos įvairovei, kultūriniam ir politiniam pliuralizmui. Straipsnio tikslas - išanalizuoti žiniasklaidos koncentraciją Lietuvoje: pateikti dabartinį žiniasklaidos koncentracijos vaizdą ir įvertinti, kaip keitėsi koncentracijos lygis, palyginti su ankstesniais metais. Straipsnyje apibrėžiama žiniasklaidos koncentracija ir jos rūšys. Remiantis kitų autorių teorinėmis studijomis ir tyrimais, apžvelgiami požiūriai į žiniasklaidos koncentraciją ir galimos koncentracijos įtakos žiniasklaidai kryptis, nagrinėjami koncentracijos matavimo būdai. Antroje straipsnio dalyje aptariama žiniasklaidos koncentracijos situacija Lietuvoje, pateikiami ir analizuojami duomenys, leidžiantys įvertinti jos lygį. Jie lyginami su kitų Baltijos šalių - Latvijos ir Estijos - duomenimis, siekiant atskleisti tuos pačius dėsningumus ir skirtumus. Šis straipsnis apsiriboja Lietuvos žiniasklaidos koncentracijos situacijos apžvalga: išvardyti pagrindiniai įvairių koncentracijos rūšių atvejai, apskaičiuotas jos lygis įvairiuose žiniasklaidos sektoriuose.Reikšminiai žodžiai: Baltijos šalys (Baltic states); Latvija (Latvia); Estija (Estonia); žiniasklaida; Koncentracija; Periodika; Baltic States (Ltihuania; Latvia; Media; Concentration; Periodicals.
ENConcentration of mass media is the situation, when in a certain sector of mass media there prevails a small number of participants or groups of participants, occupying a significant share of the market. Concentration of mass media is necessary to be studied, since there is an opinion that it can raise threats to diversity of mass media and the cultural and political pluralism. The article aims at analyzing the concentration of mass media in Lithuania: presenting the present view of concentration of mass media and evaluating how the level of concentration was changing compared to the previous years. The article defines concentration of mass media and its types. Referring to the theoretical studies and researches by other authors, different views of concentration of mass media and the potential directions of influence of such concentration on the mass media are overviewed and the ways for measuring of the concentration are examined. The second part of the article discusses the mass media concentration situation in Lithuania, provides and analyzes different data, allowing for evaluation of the level of concentration. The said data are compared to those of other Baltic States, i. e. Latvia and Estonia for the purpose of revealing similar regularities and differences. The article is limited to the overview of the situation, pertaining to concentration of mass media in Lithuania: the main cases of different types of concentration are listed and the level of concentration in different sectors of the mass media is calculated.