Peculiarities of Lithuanian policy for the provision of schools with educational software

Direct Link:
Collection:
Mokslo publikacijos / Scientific publications
Document Type:
Straipsnis / Article
Language:
Anglų kalba / English
Title:
Peculiarities of Lithuanian policy for the provision of schools with educational software
Alternative Title:
Lietuvos mokyklų aprūpinimo mokomosiomis kompiuterinėmis programomis politikos ypatumai
In the Journal:
Informacijos mokslai. 2004, t. 28, p. 17-29
Summary / Abstract:

LTBendrojo lavinimo mokyklų aprūpinimas mokomosiomis kompiuterinėmis programomis (MKP) yra vienas iš opiausių ir sudėtingiausių informacinių ir komunikacinių technologijų (IKT) diegimo švietime politikos klausimų. Kelios svarbios priežastys lemia šios problemos sudėtingumą: 1. Mokyklų aprūpinimas tinkamomis MKP apima ne tik šių priemonių sukūrimą ar nupirkimą, bet ir jų įdiegimą į ugdymo procesą, sklaidą, palaikymą, atnaujinimą bei visus kitus programinės įrangos gyvavimo ciklo etapus. 2. Įvairiuose mokyklų aprūpinimo MKP darbuose dalyvauja daug savarankiškų partnerių: programinės įrangos gamintojai; leidyklos; akademinės ir mokslo institucijos; mokyklų bendruomenės, kitos institucijos ir pavieniai asmenys. Todėl sudėtinga koordinuoti ir veiksmingai suderinti nepriklausomą jų veiklą. 3. Mokyklų aprūpinimo MKP politika yra glaudžiai susijusi su šalies socialiniu, ekonomikos raidos lygiu, kultūra, kalba, švietimo sistemos ypatumais ir kitais veiksniais. Todėl konkrečių MKP diegimo strateginių sprendimų tinkamumas ir veiksmingumas labai priklauso nuo įvairių šalies savybių.Pagrindiniai šio straipsnio tikslai: 1) aptarti pagrindinius Lietuvos bendrojo lavinimo mokyklų aprūpinimo mokomosiomis kompiuterinėmis priemonėmis strategijos aspektus; 2) išnagrinėti ir pagrįsti Lietuvos strategijos bei jos įgyvendinimą reglamentuojančių dokumentų išskirtinius bruožus, kurie yra mažiau būdingi kitų šalių MKP diegimo politikoms. Pirmiausia straipsnyje pateikiama bendra Lietuvos aprūpinimo MKP strategijos apžvalga: 1) aptariami mokyklų aprūpinimo MKP politiniai motyvai ir tikslai; 2) nagrinėjami išoriniai ir vidiniai veiksniai bei tendencijos, kurios yra svarbios formuojant mokyklų aprūpinimo MKP politiką; 3) pateikiama strategijos vizija; 4) iškeliami svarbiausi strateginiai klausimai, 5) pateikiami strategijos įgyvendinimo principai, tikslai ir uždaviniai. Ši apžvalga atskleidžia, jog visi Lietuvos MKP politikos strateginiai sprendimai remiasi išsamia Lietuvos situacijos analize. Po to nagrinėjami svarbiausių ir sudėtingiausių Lietuvos strateginių sprendimų ypatumai. Aptariami šie strategijos aspektai: 1) strategijos mastas; 2) IKT ir MKP diegimo taktika; 3) IKT ir MKP vaidmuo ugdymo procese; 4) centralizacijos ir decentralizacijos santykis įgyvendinant strategiją; 5) kompiuterinių tinklų vieta aprūpinant mokyklas MKP; 6) mokyklos bendruomenės vaidmuo kuriant MKP. Analizuojant kiekvieną aspektą, pirma aptariami teoriniai klausimų sprendinio būdai ir užsienio patirtis, paskui nagrinėjama, koks sprendimo būdas geriausiai tinka Lietuvos situacijai ir siekiams. Straipsnis baigiamas išvada, jog Lietuvos strategijoje pasiūlyti netradiciniai sprendimai yra pagrįsti ir atitinka šalies sąlygas bei tikslus. [Iš leidinio]Reikšminiai žodžiai: Informacinės ir komunikacinės technologijos (IKT); Mokomosios kompiuterinės programos (MKP); Information and communication technologies (ICT); Educational software.

ENThe article discusses the national policy for provision of Lithuanian general education with appropriate educational software and content. Initially, the paper provides a general review of Lithuanian "Strategy of Schools' Provision with Computer Teaching Aids" and secondary legislation for its implementation. Then, it focuses on peculiar aspects of Lithuanian strategy and supplementary documents that are not common for similar policy documents of other countries. The paper investigates and substantiates the most specific policy decisions. [From the publication]

ISSN:
1392-0561
Related Publications:
Developing country-tailored policy for the provision of schools with educational software and content : the case of Lithuania / Lina Markauskaitė. Education and information technologies. 2004, Vol. 9, no. 1, p. 67-89.
Permalink:
https://www.lituanistika.lt/content/12398
Updated:
2018-12-20 23:01:31
Metrics:
Views: 9    Downloads: 1
Export: