LTDisertacijoje atskleidžiami bendrieji šiuolaikinio mokytojų rengimo aspektai, svarstomos pedagogų rengimo tobulinimo sąlygos ir galimybės, apžvelgiami švietimo sistemos trūkumai ir problemos. Joje siekiama atskleisti mokytojų kompetencijos esmę, išskirti ir apibūdinti didaktines kompetencijas, pagrįsti didaktinių kompetencijų modelį bei didaktinių kompetencijų realizavimo galimybes geografijos studijų programos moduliais, rengiant geografijos mokytojus. Remiantis sukurtu tyrimo instrumentarijumi, disertacijoje nagrinėjami būsimųjų geografijos mokytojų didaktinių kompetencijų raiškos ir raidos tyrimo rezultatai, siekiama numatyti jų realizavimo galimybes kitais geografijos studijų programos moduliais. [LMT]
ENThe general aspects of contemporary teacher training are revealed in this thesis, the conditions and possibilities for pedagogue training improvement are considered, and the shortages and problems of the education system are reviewed. The thesis seeks to reveal the essence of teacher competence, to distinguish and define the didactic competences. The thesis goes on to outline a model of didactic competences and the possibilities of implementing the didactic competence by modules of the geography teachers’ study programme. With reference to the created research instruments, the results of the research on the expression and development of didactic competence of future geography teachers are analyzed in the thesis in order to plan the possibilities for their implementation using other geography study programme modules.