LTStraipsnyje apibendrinami organizaciniai pokyčiai, įvykę praėjusio amžiaus paskutiniame dešimtmetyje JAV, Didžiosios Britanijos ir kai kurių kitų Vakarų šalių akademinėse bibliotekose. Kaip vieni iš dažniausiai pasitaikančių pokyčių minimi bibliotekos padalinių susijungimas, naujų bendradarbiavimo formų su kitais universiteto padaliniais ir naujų paslaugų atsiradimas, naujas požiūris į bibliotekos procesus. Pagrindinis tikslas - pateikti trumpą akademinių bibliotekų struktūrų formavimosi istoriją, akcentuojant šiandienę situaciją, kai egzistuoja didelė šių bibliotekų organizacinių struktūrų, modelių, koncepcijų įvairovė. Naudotasi literatūros ir interneto tinklalapių analizės metodu, taip pat B. Moran, D. W. Lewiso, R. T. Sweeney ir kitų užsienio bibliotekininkystės teoretikų mintimis. Išvados apie Lietuvos akademinių bibliotekų situaciją pateikiamos apibendrinus šių bibliotekų vadovų atsakymus į pateiktus klausimus. [Iš leidinio]Reikšminiai žodžiai: Akademinės bibliotekos; Valdymas; Aukštasis mokslas; Klausimynas; Academic libraries; Management; Higher education; questionnaire; Bibliotekų veiklos pokyčiai; Bibliotekų struktūra; Bibliotekų modernizavimas; Changes in library activities; Library structure; Library modernisation.
ENThe paper summarizes the organizational changes that have occurred in the last decade of the last century in academic libraries of the U.S., Great Britain and some other Western countries. As the most common of them the following changes are mentioned: merger of the library, emergence of new forms of cooperation with other university departments and the new services, new approaches to library processes. The main goal is to present the brief history of the formation of academic libraries’ structures focusing on the situation today under the existing huge diversity of organizational structures, models, and concepts of these libraries. Methods of literature and Web sites analysis were used, as well as the ideas of B. Moran, D. W Lewis, R. T. Sweeney and other foreign theoreticians in the area of librarianship. Conclusions about the situation in the Lithuanian academic libraries are presented after the summary of the questions answered by the managers of the libraries.