LTPastaraisiais dešimtmečiais juntamas ir matomas visuomenės susidomėjimo aplinka, aplinkos apsauga, didėjimas turi būti verslo organizacijų tinkamai išnaudojami. Tai gali tapti daugelio verslų kritiniu sėkmės veiksniu. Pastebimas ir didėjantis šalies vyriausybės bei valstybės institucijų dėmesys aplinkosaugai. Tai pasireiškia specialių teisės aktų priėmimu, priežiūros institucijų sukūrimu bei jau veikiančių reorganizavimu. Nemaža reikšmė valstybinėje aplinkosaugos sistemoje tenka ekonominio pobūdžio priemonėms – baudoms, lengvatoms, skatinimui ir t.t., kuriomis siekiama, kad organizacijos ir piliečiai saugotų gamtą, elgtųsi su ja atsargiai ir rūpestingai. Disertacinio darbo tikslas - įvertinus vartotojo bei gamintojo ekologinio išprusimo, socialinės atsakomybės bei organizacijos tinkamų veiksmų svarbą, tenkinant savo poreikius (visoms įtakos grupėms siekiant savo tikslų), suformuluoti žaliojo marketingo strategijos, kuri būtų vienu iš organizacijos konkurencinių pranašumų, rengimo principus. Tik kryptingų marketinginių veiksmų planavimas ir vykdymas – žaliojo marketingo strategijų rengimas ir įgyvendinimas leis organizacijai įgyti konkurencinį pranašumą. Žaliojo marketingo strategijai rengti siūlomas žaliojo marketingo strategijos rengimo modelis, leidžiantis įvairioms organizacijoms, tam tikromis aplinkos sąlygomis atlikti strategijos perspektyvų vertinimą ir siūlantis konkrečius analizės bei žaliojo marketingo strategijos formavimo instrumentus. [LMT]
ENThe increase in the public’s interest in the environment and environmental protection that has been felt and seen during the last decades must be properly made use of by business organizations. This may become a critical factor for the success of many businesses. An increased attention of the national government and state institutions to environmental protection has also been observed. This is manifested by the adoption of special legal acts, the establishment of supervisory institutions and the reorganization of already existing institutions. Much significance in the national environmental protection system is given to economic measures ‒ fines, rewards, encouragement, etc., by which it is attempted to make the organizations and citizens protect nature, treating it carefully and attentively. The purpose of this thesis: to form principles for the preparation of a green marketing strategy, giving a competitive advantage to an organization, after evaluating the importance of consumer and producer ecological awareness, social responsibility and the appropriate actions of the organization satisfying its needs (when all pressure groups are trying to achieve their aims). A green marketing strategy preparation model is suggested for the preparation of a strategy which allows different organizations to carry out an assessment of the strategy perspectives under certain environmental conditions, and proposes certain instruments for analysis and formation of a green marketing strategy.