Siekiant bibliotekų ir informacijos paslaugų kokybės

Direct Link:
Collection:
Mokslo publikacijos / Scientific publications
Document Type:
Straipsnis / Article
Language:
Lietuvių kalba / Lithuanian
Title:
Siekiant bibliotekų ir informacijos paslaugų kokybės
In the Journal:
Informacijos mokslai. 2000, t. 15, p. 86-97
Summary / Abstract:

LTStraipsnyje analizuojama kokybės samprata gamybiniame sektoriuje bei kokybės statusas viešajame sektoriuje, išryškinant informacijos paslaugų kokybės reikšmę. Didžiausias dėmesys skiriamas bibliotekų ir informacijos paslaugų kokybei bei kokybės vadybos klausimams, kokybės standartizavimo patirčiai ir galimybėms aptarti. Nuolat didėjant kokybiškų informacijos paslaugų poreikiui, bibliotekų bei informacijos paslaugų vertinimo poreikiui, pastaruoju metu sustiprėjo ir dėmesys bibliotekų bei informacijos tarnybų veiklos vertinimo standartizavimui. Pagrindinius kokybės vadybos sistemos elementus pateikia tarptautinių standartų rinkinys ISO 9000. Jis pateikia reikalavimus, kurių laikantis užtikrinama gaminio ar paslaugos teikėjo efektyvi kokybės vadybos sistema gamybos ar paslaugas teikiančioje organizacijoje. Bibliotekų veiklai matuoti pagrindą sudaro tarptautinis standartas ISO 2789: 1991 "International library statistics" (Tarptautinė bibliotekos statistika) ir Lietuvos Respublikos standartai. Lietuvos bibliotekų veiklos matavimo bei vertinimo patyrimas iliustruojamas tyrimų Vilniaus universiteto bibliotekoje, Lietuvos nacionalinėje M. Mažvydo bibliotekoje bei kai kuriose Lietuvos aukštesniųjų mokyklų bibliotekose pavyzdžiais. Daroma išvada, kad kokybės užtikrinimas bibliotekų ir informacijos paslaugų sferoje yra organizacijos išlikimo pagrindas, o bibliotekų veiklos vertinimas yra svarbi vadybos priemonė ne tik kiekvienos bibliotekos atžvilgiu, bet ypač formuojant Lietuvos bibliotekų politiką.Reikšminiai žodžiai: Bibliotekos; Standartai; Kokybė; Vertinimas; Libraries; Information; Standards; quality; Evaluation.

ENToday libraries all over the world recognize the need for effective management. Applying new management tools such as performance measurement and evaluation, total quality management, etc. in some countries has become almost a routine while in others it is just beginning. It has been brought about by changes that strongly affect the organizational structure of libraries: libraries like other service institutions have to show that they are using given resources for the right purpose and in the best way, that they are providing high quality services. The article is an attempt to discuss the role of quality in public sector in this article. The primary attention is drawn up to the role of quality of information services as well as quality management in library services. The article presents the overview of possibilities for standardization of library and information services, as the most untangable object. ISO 9000 family of standards as well as the main standards in the field are presented as the basis of consensus and the main provider of benefits to the company, its customers and its employees. Special attention is drawn up to the present situation and future possibilities of performance measurement and evaluation in Lithuanian libraries. Standards for performance measurement and evaluation on a national level are presented as well as the background for the activities. Some cases of performance evaluation in Lithuanian libraries are described (Vilnius University Library and Martynas Mažvydas National Library of Lithuania), and future ones are presented (of Lithuanian colleges Libraries). [From the publication]

ISSN:
1392-0561
Related Publications:
Permalink:
https://www.lituanistika.lt/content/12241
Updated:
2018-12-17 10:42:09
Metrics:
Views: 28    Downloads: 11
Export: