LTStraipsnyje apžvelgiama lietuvių kalbos mokymo pradinėje mokykloje situacija, atskleidžiamas pedagogų požiūris į lietuvių kalbos mokymo procesą pradinėje mokykloje ir šio proceso tobulinimo galimybes, nurodomos tolesnės mokymo gairės socialinių pokyčių kontekste. Atliktas tyrimas, kuriame nagrinėjamas lietuvių kalbos mokymo procesas Lietuvoje veikiančiose rusų pradinėse mokyklose. Apklausoje dalyvavo 63 pedagogai: 25 mokytojai, dirbantys lietuvių mokyklose, mokinantys lietuvių kalbos ir kaip valstybinės, ir kaip gimtosios, ir 38 mokytojai, dirbantys rusų mokyklose su įvairių tautybių vaikais. Gautų rezultatų analizė atskleidė svarbias lietuvių kalbos mokymo organizavimo problemas. Nustatyta, kad lietuvių kalbos mokymo kryptys, turinys ir ypatumai yra įtakojami šių dienų socialinio gyvenimo, globalizacijos, integracijos procesų, daugiakultūrinės aplinkos. Nors lietuvių kalbos mokymo turinį apsprendžia Lietuvos Respublikos valstybinės kalbos politika, apibrėžta įvairiuose teisės aktuose ir dokumentuose, tačiau įgyvendinant lietuvių kalbos mokymą kyla daugybė neišspręstų problemų. Atliktas tyrimas atskleidė, kad pedagogai yra svarbūs edukacinio proceso nariai, suprantantys lietuvių kalbos mokymo kokybės svarbą, siekiantys padaryti kalbos mokymą efektyvesniu. Straipsnyje nurodomos svarbiausios pedagogų įvardintos lietuvių kalbos mokymo problemos ir galimybės gerinti valstybinės kalbos mokymą pradinėse mokyklose.Reikšminiai žodžiai: National language; Education; Social changes; Multilingualism.
ENIn this article, there is reviewed a situation of the Lithuanian language education in nowadays Lithuania. Also, there is accented the importance of the Lithuanian national language education effectiveness. There are discussed the language usage, political and educational aspects, in the article. In addition, this article represents the results of the research, unclosing the nowadays Lithuanian national language education problems, teachers' attitude towards the possibilities of the national language education process development. [From the publication]