LTNagrinėjama, kaip valstybės tarnautojų mokymas įgauna sistemiškumo požymių, tarp jų reikšmingiausią - įteisintą Valstybės tarnautojų (VT) mokymo strategiją, kuri grindžiama nauja Valstybės tarnybos įstatymo redakcija. Lietuvos valstybės tarnyba plėtojasi labai sparčiai. Ši intensyvi raida ne visuomet didino paklausą ir formavo palankią mokymo aplinką. Dabar, mūsų manymu, susidarė tinkamos sąlygos priartinti strateginių nuostatų interpretavimą prie mokymo organizavimo, o mokymo formas ir turinį racionalizuoti ir kartu kuo labiau modernizuoti. Šiame straipsnyje siūlomi ir grindžiami keli artimiausi žingsniai tiek sistemos, tiek ir institucijos lygmeniu besimokančios organizacijos standarto link. Straipsnis pagrįstas naujausiomis Lietuvos ir užsienio autorių publikacijomis. Naudojome statistinių ir sociologinės apklausos duomenų analizę. Daugelį metų dalyvavę valstybės tarnautojų mokymo bei neformaliojo suaugusiųjų švietimo procese apibendrinome savo stebėjimus ir patirtį. [Iš leidinio]
ENThe civil service in post communist Lithuania has been created, legally regulated and developed during the last decade of the twentieth century. The employees working there had to be radically trained at least for two reasons: the needs came from the dynamically developed system and the next package of needs indicated Lithuania's attempts for integration with the European Union. The article deals with training development for governmental employees, which is gradually becoming systematic and innovative. Lately there has been the training strategy of governmental employees approved. We discuss the possibility to apply the standard of learning organization in public sector. Some problems are to be solved to start to realise the training strategy: the learning has to be systematized, i.e. every civic servant has to be involved in a learning process; the forms of the trainings have to be diversified, the motivation to seek efficiency as well as needs assessment have to be improved. We analyze some aspects of financing trainings in different governmental bodies and make conclusion, that there are remarkable differences between them. The need to create the national integrated information system of training is stated. [From the publication]