LTDisertacijoje atskleidžiami tautinės savimonės ir europinio identiteto ugdymo mokant geografijos ypatumai bei galimybės ir šio ugdymo esmė kaip viena svarbiausių pilietinės visuomenės ugdymo tikslų. Atliktas tyrimas patvirtino, kad į geografijos programos turinį integravus tautinės savimonės ir europinio identiteto ugdymo idėjas, panaudojus integralius geografijos ryšius su istorija, lietuvių kalba, galima teigti, kad įdiegta ir eksperimentu patikrinta geografijos mokymo VI klasėje programa, pritaikyta reikiama metodika yra efektyvios, jei dalykinės žinios derinamos su tautinio auklėjimo ir europinio identiteto suvokimo elementais. Pažymėtina, kad tautinis ugdymas yra pilietinio ugdymo pagrindas, todėl tautinė savimonė ir europinis identitetas turi būti formuojami nuosekliai. Atlikti tyrimai rodo, kad VI klasės moksleivius mokant geografijos labai svarbu kūrybingai ir kryptingai ugdyti tautinę savimonę ir europinį identitetą, skiepyti meilę gimtinei, pagarbą kitų tautų kultūroms. Šešta klasė turėtų būti pradinis pilietinio ugdymo etapas. Tolesniuose geografijos mokymo kursuose tai turi būti tęsiama ir įtvirtinama.
ENThe thesis reveals peculiarities of education in national consciousness and European identity while teaching geography as well as possibilities and the essence of such education as one of the most important aims of civil society education. The delivered research confirmed that following integration of national consciousness and European identity ideas into the content of geography curriculum as well as using integral geographic ties with history and Lithuanian language, it may be presumed that geography curriculum for the 6th form was implemented and piloted; it can also be said that the adapted methodology is effected if subject knowledge is coordinated with national consciousness and European identity perception elements. It should be said that national education is the foundation for civil education, thus national consciousness and European identity should be formulated consistently. The delivered research provides that education in national consciousness and European identity as well as promotion of love for the motherland and respect to other cultures should be targeted during geography teaching for the 6th form pupils. The 6th form should become the first stage of civil education. It should be further continued and enforced in the following geography teaching courses.