LTDėl finansų krizės Europos viešosioms administracijoms kilo žmogiškųjų išteklių valdymo sunkumų. Kadangi su mažesniais finansiniais ir žmogiškaisiais ištekliais reikėjo pasiekti geresnių rezultatų, pastaraisiais metais įvairiose Europos šalyse buvo inicijuota įvairių valstybės tarnybos reformų. Taikant „kietąjį“ požiūrį, buvo mažinamas valstybės tarnautojų ir kitų viešojo sektoriaus darbuotojų skaičius, taip pat jų darbo užmokestis ir socialinės garantijos, o naudojant „minkštąjį“ požiūrį - ugdomos valstybės tarnautojų ir kitų darbuotojų kompetencijos ir lyderystė, reikalingos įvairioms permainoms įgyvendinti Valstybės valdymo permainos buvo vienas pagrindinių penkioliktosios Vyriausybės programos, kurioje buvo numatyta politinių partijų susitarimu parengti valstybės tarnybos plėtros koncepciją ir tobulinti valstybės tarnybos valdymo modelį, įsipareigojimų2. Valstybės tarnybos reforma taip pat buvo vienas svarbiausių LR Vyriausybės 2010 m. veiklos prioritetų. Šioje srityje penkioliktoji Vyriausybė siekė „didinti valstybės tarnybos veiksmingumą - orientuoti ją į paslaugų vartotoją ir konkrečius rezultatus“. Atsižvelgiant į šį prioritetą buvo planuojama parengti valstybės tarnybos plėtros koncepciją ir Valstybės tarnybos įstatymo (toliau - VTĮ) pakeitimo, papildymo ar naujos redakcijos projektą, kitų susijusių įstatymų teisės aktus. [Iš straipsnio, p. 89]