Vaikų dienos centro socialinė edukacinė veikla, mažinant vaiko socialinę atskirtį

Collection:
Mokslo publikacijos / Scientific publications
Document Type:
Straipsnis / Article
Language:
Lietuvių kalba / Lithuanian
Title:
Vaikų dienos centro socialinė edukacinė veikla, mažinant vaiko socialinę atskirtį
Alternative Title:
Social educational activity of child day care centre in reducing social exclusion of child
In the Journal:
Tiltas į ateitį [Bridge to the future]. 2016, Nr. 1 (10), p. 342-347
Summary / Abstract:

LTVaikų socialinės atskirties ir jos mažinimo tema diskutuojama ne vieneri metai, tačiau šios temos aktualumas išlieka reikšmingas. Vaikų dienos centrai (VDC), vykdydami socialinę edukacinę veiklą, siekia padėti probleminių šeimų nariams sėkmingai integruotis į visuomenę. Nepaisant to, pasigendama konkrečių tyrimų apie VDC socialinę edukacinę veiklą, vaiko socialinės atskirties mažinimo aspektu. Šiame kontekste keliamas probleminis klausimas: kaip vykdoma socialinė edukacinė veikla vaikų dienos centre, siekiant mažinti socialinę vaiko atskirtį? Atlikus VDC socialinės edukacinės veiklos analizę sukurtas vaikų dienos centro socialinės edukacinės veiklos, mažinant vaiko socialinę atskirtį, teorinis modelis. Šio modelio pagrindu buvo parengtas kokybinio tyrimo instrumentas ir atliktas tyrimas. Nustatyta, jog svarbiausios darbo su vaiku, mažinant vaiko socialinę atskirtį, socialinės edukacinės veiklos rūšys yra: socialinių, darbinių ir higienos įgūdžių ugdymas; pamokų ruoša; turiningo laisvalaikio organizavimas, materialinė pagalba. Skatinamas vaiko tėvų įsitraukimas į VDC socialinę edukacinę veiklą, vykdant pozityvios tėvystės, darbinių įgūdžių ugdymą, tėvų informavimą ir konsultavimą. Vaikų dienos centras aktyviai bendradarbiauja su kitomis institucijomis, kuria ir palaiko socialinės partnerystės tinklą. [Iš leidinio]

ENChild day care centres, performing social educational activities is seeking to help problematic families to develop the ability to take care of themselves, and helping them to integrate into society. The aim of this research is to reveal the child day care centre social educational activities which reduce child social exclusion. The methods of the research are analysis of the scientific literature and semi–structured expert interview. Content analysis was used to analyse obtained data from semi – structured expert interview. The results of research revealed that the most important work with children, reducing child social exclusion, social educational activities are: social, working and hygiene skills training; homework preparation; organizing pithy leisure; material assistance. In order to reduce child social exclusion, child day care centre are trying to involve parents to social educational activities. Child day care centre, performing social educational activities, actively cooperate with other institutions, develops and supports social partnership network. [From the publication]

ISSN:
1822-7260
Related Publications:
Permalink:
https://www.lituanistika.lt/content/114154
Updated:
2025-04-04 18:50:22
Metrics:
Views: 4    Downloads: 4
Export: