LTŠiame moksliniame darbe yra analizuojami įmonių socialinės atsakomybės (ĮSA) aspektai šiuolaikiniame Lietuvos versle. Darbe yra pateikiama teorinė dalis, kurioje yra aptariami ĮSA bei ĮSA ataskaitų teoriniai aspektai, svarba ir potenciali nauda įmonėms bei suinteresuotosioms šalims. Praktinėje dalyje yra pateikiamas autorių atliktas tyrimas, kurio metu buvo analizuojamos Lietuvos atsakingo verslo asociacijos (LAVA) narių 2014 m. socialinės atsakomybės ataskaitose pateikiamos ĮSA sritys (aplinkosauginė, ekonominė, socialinė), siekiant išsiaiškinti, kurioms iš jų daugiausia dėmesio yra skiriama, kaip svyruoja ataskaitų apimtis ir ar visos asociacijos narės rengia šias ataskaitas. Dėl šios priežasties tyrimo autorės analizavo LAVA narių ĮSA ataskaitas bei skaičiavo, kokią apimtį jose užima aplinkosaugos, ekonomikos ir socialinės aplinkos aspektai. Atliktas tyrimas leidžia daryti prielaidą, jog daugiausia dėmesio yra skiriama socialinės aplinkos aspektams, o aplinkosauga ir ekonomika yra analizuojama pakankamai glaustai. Įmonių rengiamų ataskaitų apimtis yra ne visada tiesiogiai susijusi atskleidžiamais ĮSA aspektais. Kadangi LAVA organizacija buvo įkurta 2013 m., galima daryti prielaidą, jog organizacija yra jauna ir ne visos narės yra visiškai įsisavinusios socialiai atsakingo bei darnaus verslo principus. [Iš leidinio]
ENThis document constains study about corporate social responsibility (CSR) in Lithuania. The aim of this article is to analyze how the members of LAVA prepare their CSR reports and what kind of information they include in these reports. The article consists of theoretical part, which include the theoretical approach of corporate social responsibility and sustainability reporting, stating the viewpoints of different scholars and the research, which was carried out by the authors of the article. During the research 17 CSR reports of 2014 were analyzed using content method (the number of pages which give information about different CSR aspects in the reports were counted) in order to find out, which social responsibility aspect – environment, economics or social is the most widely described. The research results showed that firms mostly emphasise social aspects and the size of different reports vary intensely. However, LAVA is a new organization, so its members can be. [From the publication]