LTStraipsnyje analizuojama ikimokyklinių įstaigų situacija Lietuvoje, siekiant įvertinti šių įstaigų poreikį, kaitos raidą, pasiskirstymą, bei patekimo į įstaigas problemą. Aptariama pasikeitęs visuomenės požiūris į šeimos gyvenimo būdą (verčiantis dirbti abu tėvus, norint gyventi padoriai ir tinkamai išlaikyti šeimą), bei nestabilus kokybės poreikis (orientuotas į vartotojų tobulumo rėmus). Atskleidžiama kiek biudžeto lėšų yra skiriama ikimokyklinio ugdymo įstaigoms, bei kokie veiksniai tai lemia. Straipsnyje išryškinama, kad ikimokyklinės įstaigos tampa vis populiaresnės, dėl to reikia nenustoti investuoti į vaikų, kaip būsimos visuomenės, ateitį. Raktažodžiai: ikimokyklinio ugdymo įstaiga, ikimokyklinio ugdymo kokybė, biudžeto lėšos ikimokyklinio ugdymo įstaigoms, darželis, vaikai. [Iš leidinio]
ENhe paper presents the overview of the main peculiarities of pre-school institution in Lithuania using analysis of scientific literature and statistical data. The purpose of the paper is to investigate the pre-school situation in Lithuania. The most important role of the article is that these days a lot of attention is allocated to the development of pre-school education, aims to improve the quality of education, increase availability and to meet the needs of modern parents. The article's results present, that investments are needed to ensure high quality preschool education, because child's educational opportunities depends on the level of investment. [From the publication]