LTDarbuotojų ir jų veiklos vertinimas yra viena svarbiausių veiklos valdymo sudėtinių dalių, padedanti didinti darbuotojų veikos našumą ir nuolatinį darbuotojų ugdymą. Darbuotojų ir jų veiklos vertinimas reikalauja kruopštaus, atsakingo pasiruošimo bei turintis didelę įtaką sėkmingam įstaigos strateginių tikslų įgyvendinimui procesas. Lietuvoje valstybės tarnautojų tarnybinės veiklos vertinimas neturi gilių tradicijų. Mokslinėje literatūroje dažniausiai yra analizuojamas valstybės tarnybos darbuotojų vertinimas, o statutinių institucijų darbuotojų ir jų veiklos vertinimas tiek teorine, tiek praktine prasme tirtas buvo gana retai. Todėl pagrindinė tiriama problema: ar statutinės institucijos darbuotojų ir jų veiklos vertinimo kriterijai (galimybių ir rezultatų) yra reikšmingi statutinės institucijos darbuotojų ir jų veiklos vertinimo rezultatams? Tyrimo tikslas – išanalizuoti darbuotojų ir jų veiklos vertinimo teorinius aspektus ir pateikti statutinės institucijos darbuotojų ir jų veiklos vertinimo tobulinimo modelį. Tyrimo metodika: analizuojant teorinius darbuotojų ir jų veiklos vertinimo ypatumus, atlikta mokslinės literatūros, mokslinių straipsnių, Lietuvos Respublikos teisės aktų analizė, sisteminimas ir apibendrinimas. Empiriniam tyrimui atlikti buvo naudojamas kiekybinis tyrimo metodas, o surinktų duomenų analizei - kokybinė turinio analizė, aprašomoji statistinė duomenų analizė bei lyginamoji analizė. Šioje dalyje naudojama tyrimų metodika apjungia statutinės institucijos darbuotojų ir jų veiklos vertinimo galimybių (lyderystės, žmonių ir procesų) ir rezultatų tarpusavio ryšio indentifikavimą bei jų reikšmingumo išmatavimą. Pagrindinės sąvokos: darbuotojai, darbuotojų veiklos vertinimas, vertinimo modelis. [Iš leidinio]