LTŠiuolaikinėje visuomenėje, spartėjant gyvenimo tempui, žmogus vis sunkiau randa laiko sau, jam sunkiau atskleisti save, pasireikšti kaip asmenybei. Dėl kasdieninio gyvenimo tempo žmogus rečiau skiria dėmesio savo vertybinėms nuostatoms, jų turiniui: iš vienos pusės žmogus veikiamas savo vidinio pasaulio, iš kitos – jį supančios visuomenės pasaulėžiūros. Šiuolaikinėje visuomenėje sutinkame žmonių, kurie remiasi skirtingomis ir dažnai nesuderinamomis teorijomis, bet tai nereiškia, kad vienų iš jų vertybių sistema yra ydinga. Vertybių ugdymas – tai visą žmogaus gyvenimą trunkantis procesas, o jo galimybes nagrinėja įvairių sričių – sociologijos, meno, edukologijos, antropologijos, filosofijos – mokslininkai. Neginčijamas meno santykis su vertybėmis. Užsienio ir šalies autorių mokslinės literatūros analizė atskleidė, kad į sportinį šokį dažniausiai žiūrima kaip į meno kūrinį. Sportinio šokio kaip meno formos paplitimas pasaulyje sudaro prielaidas analizuoti, kokios vertybės puoselėjamos jo metu, bei atskleisti šokio ugdomąjį poveikį. Taigi straipsnyje nagrinėjama, kaip vertybes atspindi ir ugdo sportinis šokis, bei atskleidžiamas sportinio šokio vaidmuo ugdant vertybes.Tyrimas atskleidė, kad žmogaus santykis su meno kūriniu yra estetinis, tapatinamas su jausmais ir išgyvenimais, o pirminis šokio tikslas – išreikšti žmogaus vidinius jausmus ir emocijas. Vertybiniu aspektu šokis daugeliu atvejų visuomenėje gali būti traktuojamas kaip atskirties nuo visuomenės mažinimo veiksmas. Kaip šokėjai, taip ir žiūrovai, dalyvaudami ir stebėdami sportinius šokius, yra veikiami šokio dvasios ir taip per šokio paveikumą kartu ugdomai veikiami šokio meninės prigimties dėka. Nelygu subjekto jautrumui, meno galia ir poveikis gali reikštis skirtingai ir įvairiai. Šokio metu reiškiantis žmogaus vidiniams jausmams ir emocijoms, perduodama sportinio šokio dvasia ir energija paveikia aplinkinius. Tokiu būdu sudaromos ugdomojo paveikumo prielaidos. [Iš leidinio]