LTMokykla yra tinkamiausia vieta mokinių sveikatos stiprinimo procesui, kuris teikia daugiau galimybių rūpintis savo sveikata bei ją gerinti. Sveikatos stiprinimas duoda geriausius rezultatus tuomet, kai į procesą įsitraukia ne tik mokiniai, bet ir jų mokytojai, tad akivaizdu, kad sveikatos stiprinimo sėkmė priklauso nuo mokytojo požiūrio į šį procesą ir šios srities žinių. Tyrimo tikslas – įvertinti mokytojų nuomonę apie jų ir jų mokinių sveikatos stiprinimo informacijos poreikį. Atliktas momentinis tyrimas, kurio metu apklausti 1247 devintokams bei dešimtokams dėstantys mokytojai iš 110 įvairių Lietuvos mokyklų. Paplitimo įverčiams apskaičiuoti 95 proc. pasikliautinieji intervalai (toliau – PI), sudaryti logistinės regresijos modeliai, gauti pakoreguoti šansų santykiai (toliau – ŠS), apskaičiuoti jų PI (95 proc.). Tyrimo rezultatai atskleidė, kad 44,3 proc. mokytojų gauna pakankamai informacijos apie mokinių sveikatos stiprinimą, 43,3 proc. nori daugiau informacijos šia tema. Šansas gauti pakankamai informacijos apie mokinių sveikatos stiprinimą yra reikšmingai susijęs su mokytojų išsilavinimu, mokyklos buvimu sveikatą stiprinančių mokyklų (toliau – SSM) tinkle bei mokyklos vieta, o šansas gauti dar daugiau informacijos – su mokytojų amžiumi ir dėstomu dalyku. Nustatyta, kad mokytojams reikalingiausia informacija apie sveiką mitybą. Jie mano, kad informacija šia tema reikalingiausia ir jų mokiniams. Mokytojų nuomone, jų mokiniams labiausiai trūksta informacijos apie protinę sveikatą. Rezultatai parodė, kad daugumą (71,6 proc.) apklaustųjų domina informacija apie mokinių sveikatos stiprinimą ir kad daugiau kaip pusė respondentų (62,9 proc.) patys ieškojo informacijos šia tema.Domėjimasis reikšmingai susijęs su lytimi, dėstomu dalyku, darbu SSM, o informacijos paieška – su mokytojų išsilavinimu, dėstomu dalyku, mokyklos vieta bei mokyklos buvimu SSM tinkle. Raktažodžiai: mokytojai, mokiniai, sveikatos stiprinimas, informacijos apie sveikatos stiprinimą poreikis. [Iš leidinio]
ENSchool is the most appropriate place for health promotion of pupils, which enables then to increase control over, and to improve, their health. Health promotion only gives the best results when not only pupils but also their teachers are involved in the process, it is obvious that the success of health promotion depends on the teacher’s attitude towards this process and his knowledge in this field. Aim of the study – to assess teachers’ perceptions of the need for information on health promotion for themselves and their pupils. 1247 teachers from 110 different schools who were teaching ninth and tenth graders in Lithuania were surveyed. Estimate of prevalence were calculated at 95% CI, logistic regression models were concluded, 95% CIs of adjusted odds ratio were calculated. The results of the survey revealed that 44.3% of teachers receives sufficient amount of information on health promotion of pupils and that 43.3% of respondents wants more information on this subject. The odds of getting enough information on pupils health promotion are significantly related to teachers education, schools membership in Health Promoting Schools Network (HPSN) and location of school, the odds of wishing to get more information - with teachers age and the subject teacher teaches. Study shows that the most necessary information for teachers is information about healthy diet. They believe that this information is also most relevant to their pupils. In the opinion of the teachers, their pupils lack in formation on mental health. The results showed that 71.6% of the respondents were interested in information about health promotion of pupils and also that 62.9% of them were looking for information on this subject themselves.Interest in this subject is significantly related to gender, the subject taught by teacher, and schools membership in HPSN, searching for information on health promotion of pupils is related to teacher education, subject that teacher teaches, location of school, and schools membership in HPSN. Keywords: teachers, pupils, health promotion, need for information on health promotion. [From the publication]