LTStraipsnyje gyvūno problema šiuolaikinėje filosofijoje svarstoma tiriant skirtumo, kaip skirtumo tarp žmogaus ir gyvūno, filosofemos produktyvumą. Straipsnyje iškeliami trys gyvūno aptarimo produktyvumo kriterijai: 1) gebėjimas kažką pozityviai pasakyti apie gyvūną, 2) neantropologizuojantis gyvūno aptarimas ir 3) etinės gyvūno apmąstymo pasekmės. Teigiu, kad skirtumas tarp žmogaus ir gyvūno nėra produktyviausia gyvūno klausimo svarstymo strategija. Straipsnyje aptariamos ir kritikuojamos Martino Heideggerio ir Jacques’o Derrida prieigos prie gyvūno klausimo ir joms, kaip produktyvesnė, priešpriešinama Catherine’os Malabou prieiga. Straipsnio pabaigoje parodoma, kaip Malabou poziciją grindžianti jos pateikta Georgo Wilhelmo Friedricho Hegelio interpretacija atveria paties Hegelio filosofijos epigenetinę pusę. Pagrindiniai žodžiai: gyvūnas, skirtumas, ne-skirtumas, Heideggeris, Derrida, Malabou, Hegelis. [Iš leidinio]
ENIn this article, the problem of an animal in contemporary philosophy is analyzed, while researching the productivity of the philosophical term of the difference between human and animal. In this article, three criteria of animal research are discussed: (1) the ability to say something positive about an animal, (2) the non-anthropologic discussion about an animal and (3) the ethical consequences of thinking about an animal. I state that the difference between human and animal is not the most productive strategy of working with the question regarding animals. In this article, Martin Heidegger’s and Jacques Derrida’s accounts of animals are overviewed and criticized. A more productive view of Catherine Malabou is put forward. In the end of the article, it is showed how the position of Malabou, based on her interpretation of Hegel, opens up the epigenetic side of Georg Hegel’s philosophy itself. Keywords: animal, difference, non-difference, Heidegger, Derrida, Malabou, Hegel. [From the publication]