LTAtlikti tyrimai rodo, kad klientai ekskursijų ir turistinių kelionių metu nori būti ne pasyviais kasytojais, o aktyviais dalyviais ir pageidauja, kad būtų įvestos fizinio aktyvumo formos. Dabar Lietuvoje klientams siūlomas aktyvių ekskursijų ir turistinių kelionių pasirinkimas yra nedidelis, pagrinde tai slidinėjimo, plaukimo baidarėmis, važiavimo dviračiais turistinės kelionės, o ekskursijų su fizinio aktyvumo elementais dar mažiau: pasivažinėjimas vasaros rogučių trasa, laipiojimas po piliakalnius, važiavimas dviračiais, ekskursijos pėsčiomis, jodinėjimas, važiavimas brička. Straipsnio tikslas išsiaiškinti, ar užtenka tokių fizinio aktyvumo formų ekskursijose ir turistinėse kelionėse ir ar klientai pageidauja kitokių aktyvumo formų. Tai aktualu turizmo verslo atstovams, nes būtent jų sukurtos turistinės paslaugos bus (ne)paklausios klientų tarpe ir tai tiesiogiai atsispindės įmonių finansiniuose rodikliuose ir klientų pasitenkinime turistine paslauga. Išsikeltas tikslas buvo pasiektas atlikus kokybinį tyrimą (3 fokus grupės pagal amžiaus grupes), kurio metu išsiaiškinta skirtingų amžiaus grupių fizinio aktyvumo poreikiai ekskursijose ir turistinėse kelionėse. Tyrimas parodė, kad skirtingose amžiaus grupėse klientai yra ne vienodai aktyvūs, t.y. kad vyresnės amžiaus grupės klientai nori didesnio aktyvumo, o jaunimo grupės - mažesnio rutininio aktyvumo, bet daugiau fizinių - emocinių veiklų. Raktažodžiai: ekskursijos ir turistinės kelionės, fizinis aktyvumas, klientų poreikiai, sportinės kelionės. [Iš leidinio]