LTTėvai ir draugai turi reikšmingą įtaką vaiko požiūriui į daugelį gyvenimo aspektų, tame tarpe ir fizinį aktyvumą (De Bourdeaudhuij et al., 2005; Duncan et al., 2005). Šio tyrimo tikslas – išsiaiškinti 15–16 metų mokinių fizinį aktyvumą, šeimos bei draugų įtaką jam. Tyrime dalyvavo 200 mokinių (n=200), 98 vaikinai ir 102 merginos kurie buvo atsitiktine tvarka parinkti iš 9-10 klasių. Tyrimas vyko 2010 sausio m. dviejose miesto ir dviejose rajono mokyklose. Mokinių fizinis aktyvumas (FA) nustatytas pagal modifikuotą tarptautinio FA (IPAQ) klausimyno trumpąją formą (Ainsworth, Levy, 2004). Taip pat parengus modifikuotą klausimyną mokiniai turėjo pažymėti fizinio aktyvumo formas, kuriomis užsiminėjo savaitę prieš tyrimą (Deheeger et al., 1997). Šeimos ir draugų įtaką moksleivių fiziniam aktyvumui nustatyta naudojantis socialinės paramos klausimynu (Social Support Survey from Prochaska, Rodgers, Sallis, 2002). Rezultatai. Tyrimo metu nustatyti statistiškai reikšmingi skirtumai (p<0,05) tarp vaikinių ir merginų patiriamo didelio fizinio aktyvumo (d./sav.), vidutinio fizinio aktyvumo, (d./sav.) ir sėdėjimui skirto laiko. (val./d). Statistiškai reikšmingai skyrėsi tiriamųjų gyvenančių rajone ir mieste patiriamas didelis fizinis aktyvumas (min./d), vidutinis fizinis aktyvumas, (d./sav. ir min./d), ėjimui skirtas laikas (min./d). Labiausiai paplitusios fizinio aktyvumo veiklos per paskutinę savaitę vaikinų tarpe – krepšinis, futbolas, tinklinis, ėjimas, bėgiojimas, namų ruošos darbai. Merginų tarpe – tinklinis, šokis, ėjimas, bėgiojimas, namų ruoša. Draugų paskatinimas neturi įtakos moksleivių fiziniam aktyvumui (p>0,05). Fiziškai aktyvesni tie moksleiviai kurie būna fiziškai aktyvūs ar sportuoja kartu su draugais (p<0,05). Moksleivių, kuriems draugai sako, kad gerai sekasi būti fiziškai aktyviu ir sportuoti, fizinis aktyvumas yra didesnis (p<0,01).Fiziškai aktyvesni tie moksleiviai, kurių tėvai pasirūpina nuvykimu iki fiziškai aktyvios veiklos ar sporto vietos (p<0,05). Moksleiviai, kuriuos šeima stebi kai jie būna fiziškai aktyvūs ar sportuoja, yra fiziškai aktyvesni (p<0,01). Šeimos narių pagyrimas skatina moksleivius būti fiziškai aktyviais ir sportuoti (p<0,01). Išvados: Statistiškai reikšmingai skyrėsi vaikinų ir merginų, bei gyvenančių mieste ir rajone mokinių patiriamas didelis fizinis aktyvumas Nustatyti silpni tarpusavio ryšiai tarp fizinio aktyvumo apimties ir šeimos įtakos fiziniam aktyvumui (r=0,243; p<0,01), bei draugų įtakos fiziniam aktyvumui (r=0,250; p<0,01). Tarp šeimos įtakos ir draugų įtakos fiziniam aktyvumui nustatyti vidutinio stiprumo koreliaciniai ryšiai (r=0,459; p<0,01). Raktažodžiai: fizinis aktyvumas, šeima, draugai. [Iš leidinio]