LTtraipsnyje siekiama išsiaiškinti, kaip ugdoma priešmokyklinio amžiaus vaikų pilietiškumo kompetencija ikimokyklinio ugdymo įstaigoje. Straipsnyje aptariama pilietiškumo kompetencija ir jos ugdymas(is) priešmokykliniame amžiuje. Tada nustatomi priešmokyklinio amžiaus vaikų pilietiškumo kompetencijos ugdymo(si) praktiniai veiklos aspektai ikimokyklinio ugdymo įstaigoje. Atliktas užsakomasis kokybinis tyrimas 2023 m. kovo-balandžio mėn. Kauno lopšelyje-darželyje „X“. Pasitelkti šie tyrimo metodai: mokslinės literatūros ir dokumentų analizė, apklausa žodžiu (dalinai struktūruotas interviu). Tyrimo rezultatai atskleidė: pilietiškumo kompetencija priešmokykliniame amžiuje apibrėžiama kaip pilietinių ir demokratinių vertybinių nuostatų formavimas ir plėtojimas. Pilietiškumo kompetenciją sudaro šie sandai: pilietinis tapatumas ir pilietinė galia, gyvenimas bendruomenėje kuriant demokratišką visuomenę, pagarba žmogaus teisėms ir laisvėms ir valstybės kūrimas bei valstybingumo stiprinimas tarptautinėje bendruomenėje. Empirinio tyrimo duomenų analizė išryškino įgyvendinamo pilietiškumo ugdymo turinio problemas. Atkreiptinas dėmesys į piliečių teisių ir pareigų žinojimą, veiklą visuomenės labui, formuojant vidines žmogaus nuostatas. Stokojama demokratinių vertybių perteikimo būdų ir metodų taikymo įvairovės ugdymo(si) procese. Taigi, galima daryti prielaidą, kad pilietiškumo kompetencijai ugdyti(s) ikimokyklinio ugdymo įstaigoje reikėtų tikslingai į ugdymo(si) procesą įtraukti įdomių, neįprastų veiklų, kurios padėtų vaikams geriau sutelkti dėmesį ir perimti demokratines vertybes. Raktažodžiai: priešmokyklinis ugdymas, pilietiškumo kompetencija, pilietiškumo kompetencijos ugdymas. [Iš leidinio]
ENRelevance of the topic. The article aims to find out how the citizenship competence of preschool children is developed in a preschool educational institution. At first, the article discusses citizenship competence and its development(s) in preschool age. Then, the practical aspects of the development of citizenship competence of preschool children in a preschool educational institution are determined. A commissioned qualitative study was carried out in 2023. March-April In Kaunas nursery-kindergarten "X". The following research methods were used: analysis of scientific literature and documents, oral interview (partially structured interview). The research results revealed: citizenship competence in preschool age is defined as the formation and development of civic and democratic values. Citizenship competence consists of the following components: civic identity and civic power, living in a community in the creation of a democratic society, respect for human rights and freedoms, and state building and strengthening of statehood in the international community. The analysis of the data of the empirical study highlighted the problems of the implemented citizenship education content. Attention should be drawn to the knowledge of the rights and duties of citizens, activities for the benefit of society, forming the internal dispositions of a person. There is a lack of ways and methods of imparting democratic values in the process of diversity education. Thus, it can be assumed that it is appropriate to pay more attention to the development of citizenship competence in preschool education, by including interesting, unusual activities in the educational process, which would help children focus better and adopt democratic values. The object of the research. Development of citizenship competence of pre-school children in a pre-school educational institution.The aim of the research. To reveal the citizenship competence development of preschool children in a preschool educational institution. Objectives of the research: to discuss citizenship competence and its development in preschool age; to determine the practical aspects of the development of citizenship competence of pre-school children in a pre-school educational institution. Research methods. Analysis of scientific literature and documents, oral survey. Keywords: pre-school education, citizenship competence, citizenship competence development. [From the publication]