Preschool children's fears and possibilities reducing them

Direct Link:
Collection:
Mokslo publikacijos / Scientific publications
Document Type:
Straipsnis / Article
Language:
Anglų kalba / English
Title:
Preschool children's fears and possibilities reducing them
Alternative Title:
Ikimokyklinio amžiaus vaikų baimės ir jų mažinimo galimybės
In the Journal:
Summary / Abstract:

LTStraipsnyje analizuojama ikimokyklinio mažiaus vaikų patiriama baimės problema, Remiamasi mokslinės literatūros analize bei atlikto tyrimo duomenimis. Mokslinės literatūros analizė atskleidė, kad ikimokyklinio amžiaus vaikai dažniausiai patiria keletą baimių, būdingų jų amžiui, šios baimės daugeliu atveju praeina, jei nėra pastiprinamos suaugusiųjų ar aplinkybių. Pedagogams ir tėvams svarbu žinoti, kad užsitęsusios baimės silpnina vaikų imunitetą, iššaukia vaikų ligas, agresiją, asocialaus elgesio požymius. Keliama problema: kokias baime patiria ikimokyklinio amžiaus vaikai ir kokios šių baimių mažinimo galimybės. Tyrimo tikslas – atskleisti vaikų patiriamą baimių reiškinį ir šių baimių mažinimo galimybes ikimokykliniame amžiuje. Taikyti metodai – mokslinės literatūros analizė, apklausa raštu ir žodžiu, gautų duomenų kiekybinė bei kokybinė turinio analizė. Tyrimas atliktas ikimokyklinio ugdymo įstaigose. Esminiai tyrimo duomenys: ikimokyklinio amžiaus vaikai patiria įvairias baimes, susijusias su atsiskyrimo nuo tėvų, susidūrimu su nepažįstamais asmenimis, naujomis aplinkomis, gyvūnais ir daiktais. Daugelis vaikiškų baimių su laiku praeina savaime. Tačiau jei šeimoje ir ugdymo įstaigoje nekreipiama dėmesio, kai vaikas susiduria su išskirtinėmis situacijomis ir patiria ilgalaikes baimes, susijusias su atsiskyrimu nuo namų, su kitais asmenimis aplinkomis, gyvūnais, vaikiškos baimės gali pereiti į ilgalaikį nerimą, nekontroliuojamas fobijas. Tokios situacijos yra pavojingos vaiko raidai, trukdo siekti naujų kompetencijų, bendrauti su bendraamžiais bei socializuotis. Vaikų baimių mažinimas galimas tobulinant tėvų ir pedagogų kompetencijas, bendraujant su vaikais, išklausant jų nuogąstavimus.Ikimokykliniame amžiuje tinkami metodai baimėms mažinti – žaidimų metodika, pasakų terapija, veiklos netradicinėse aplinkose, išvykos, ekskursijos, sporto veikla. Svarbu laiku išsiaiškinti esmines baimių priežastis, aptinkant baimių šaltinius ir mažinti jas bendromis šeimų ir pedagogų pastangomis. Pagrindiniai žodžiai: ikimokyklinis amžius, pedagogai, ugdymo aplinka, vaikų baimės. [Iš leidinio]

ENThe article discusses the problem of fears experienced by 3-4-year-old children. Theoretical analysis of fears and anxieties is presented on purpose to find out the possibilities to solve the problem of fears in children; recommendations to educators and families raising 3-4-year-old children who face the problem of fears are presented. The article raises a problematic question: what are common fears of preschoolers and what are possibilities to reduce fears? Research aim: to reveal the fears experienced by preschoolers and possibilities to reduce them. Research objectives: to substantiate the phenomenon of the fear in a preschool age, to determine the opinion of parents raising preschoolers, and the opinion of children about the fears they have experienced, to reveal possibilities to reduce preschoolers’ fears. Applied methods: analysis of scientific literature, written survey, oral survey, qualitative and quantitative analysis of the obtained data. Research results: preschoolers experience various fears: fear of strangers, unfamiliar places, things, phenomena. Fears of preschool children are specific and related to a child’s age and experience. Many fears go away with the time by themselves. Fearful children become anxious, angry and it is harder for them to concentrate. Children’s fears are related to separation from parents, unfamiliar environments and individuals, animals, supernatural things. Parents acknowledge that their children face a variety of fears and they try to help their children to overcome these fears. Interviews with children revealed that children are most often afraid of other children, animals, imaginary creatures, unknown situations or individuals. Children associate the overcoming of their fears with the help of people close to them (parents and teachers).Close family relationship, opportunity to talk, joint activities with other children, pedagogical help and keeping to the rhythm of the day help to overcome fears. In this process it is important cooperation between family and educational institution, development of teachers’ competencies and attention to individual needs of a child. Overcoming fears is related to joint efforts of parents and teachers, preparation of educational environment, proper presentation of educational materials. Keywords: children's anxiety, education factors, overcoming fears, pedagogical assistance, pre-school age. [From the publication]

DOI:
10.52320/svv.v1iVIII.281
ISSN:
2538-7928; 2538-7960
Related Publications:
Permalink:
https://www.lituanistika.lt/content/112416
Updated:
2024-12-06 20:12:52
Metrics:
Views: 3    Downloads: 3
Export: