LTDarbo objektas – turinio marketingo taikymas prekių ženklų komunikacijoje. Darbo tikslas – įvertinus teorinius ir praktinius turinio marketingo taikymo sprendimus, pateikti rekomendacijas, kaip taikyti turinio marketingą prekių ženklų komunikacijoje, prekių ženklo ir socialinio projekto „Nebegėda” pavyzdžiu. Tyrimo metodai. Siekiant atlikti kokybišką, išsamų ir patikimą tyrimą, pasitelkti du kokybiniai tyrimai (turinio analizė ir fokusuota grupinė diskusija). Toks dviejų ar daugiau skirtingų tyrimų derinimas, dar vadinamas metodologinės trianguliacijos taikymu, pasak Rupšienės (2007), šis metodas gali padėti įsitikinti tyrėjui, ar taikant skirtingus duomenų rinkimo metodus gaunami identiški duomenys. Kratavičiūtė (2011) pabrėžė, kad metodologinės trianguliacijos taikymas tyrime gali užtikrinti rezultatų tikslumą. Taigi, galima teigti, kad atliekant tyrimą, skirtingas tyrimų metodų taikymas gerina tyrimo kokybę ir užtikrina patikimumą. [Iš straipsnio, p. 427]
ENThe problem analysed in this paper is content marketing application on trademarks communication. The purpose of this research is to evaluate theoretical and practical aspects of application of content marketing solutions and provide recommendations of application of content marketing on a social project and trademark “Nebegėda” communication. Theoretical part reviews a concept and development of marketing as well as introduces content marketing solutions, possibilities and communication channels. In this part, there is also a full-scale analysis of a social project concept. The aim of the analytical part is to determine and evaluate the most beneficial content marketing solutions for communication of trademark “Nebegėda”. The results obtained during the content analysis revealed the most used content marketing strategies for communication of trademark as well as content marketing types, formats, elements and communication channels. Discussion of focused group provided the information about the most suitable content marketing solutions and opportunities for social networks, newsletters, publications of articles and podcasts. Moreover, the discussion of the focused group and perceptions of group members assisted to discover which marketing solutions could be considered the most influential for consumers and which opportunities of application of content marketing could be the most efficient in communication of trademarks. Keywords: content marketing, trademark, communication of trademarks, content marketing solutions, content. [From the publication]