Kosmetikos produktų vartotojų lojalumą lemiančių veiksnių modeliavimas

Collection:
Mokslo publikacijos / Scientific publications
Document Type:
Straipsnis / Article
Language:
Lietuvių kalba / Lithuanian
Title:
Kosmetikos produktų vartotojų lojalumą lemiančių veiksnių modeliavimas
Alternative Title:
Modelling the determinants of consumer loyalty to cosmetic products
Summary / Abstract:

LTŠiame darbe vartotojų lojalumas pasirinktas tirti kosmetikos rinkoje. Šioje dinamiškoje ir labai konkuren-cingoje pramonės šakoje atsiradęs pernelyg didelis konkurentų kiekis, skatina verslus imtis įvairių rinkodaros priemonių. Suprasdamos, kas lemia klientų lojalumą, įmonės gali kurti strategijas, kad klientai sugrįžtų. Kosmetikos rinką lemia vartotojų poreikiai, todėl įmonėms, norinčioms sėkmingai veikti šioje pramonės šakoje, labai svarbu suprasti, ko klientai nori ir ko jiems reikia. Rinkos tyrimai gali padėti bendrovėms nustatyti klientų pageidavimus, skaudulius ir pirkimo elgseną, todėl jos gali kurti produktus ir rinkodaros strategijas, kurios atitiktų tikslinės auditorijos poreikius. Darbo objektas: kosmetikos produktų vartotojų lojalumą lemiantys veiksniai. Darbo tikslas: sumodeliuoti kosmetikos produktų vartotojų lojalumą lemiančius veiksnius. Tyrimo problema: kaip sumodeliuoti vartotojų lojalumą lemiančius veiksnius. Tyrimo metodai. Šiame darbe yra taikyta mokslinės literatūros analizė, kokybinė ir kiekybinė turinio analizė, informacija analizuota ją gretinant, lyginant, naudojant loginį abstrahavimą, ekspertų interviu, anketinė apklausa (vykdyta internete), aprašomoji statistinė analizė, struktūrinis lygčių modeliavimas. [Iš straipsnio, p. 347]

ENThe strong growth of the cosmetics market over the last decade, together with the constant emergence of competitors, has forced cosmetics manufacturers to rethink their marketing strategy. In order to retain old customers and attract new ones, businesses are constantly analyzing changes in customer behavior and the factors that determine customer loyalty. It is therefore essential to continuously study customer behavior and the impact of factors in order to identify their behavior and make it easier to take the right decisions. Therefore, the research problem addressed in this paper is how to model the determinants of loyalty among consumers of cosmetic products, thereby identifying the impact and influence of the factors. Based on the theoretical analysis, a theoretical model of consumer loyalty is developed based on the factors most commonly identified in the previous literature, and 11 theoretical propositions are put forward to assess whether consumer trust, price, perceived value, quality of service, brand image, customer satisfaction and recommendations determine customer loyalty. Aim of the research: to model the determinants of consumer loyalty in cosmetic products. In order to achieve the aim, the following research methods are chosen: qualitative research – expert interviews and quantitative research, which consists of a questionnaire survey, statistical data analysis and structural equation modelling. The main results and conclusions of the study are as follows: the results of the qualitative study (expert interviews) show that all the factors used in the model have an impact on customer loyalty, but the qualitative study shows that recommendations have the greatest impact on loyalty. Of the 11 statements made by the respondents, 4 were accepted, 6 were partially accepted and 2 were rejected. Keywords: consumer loyalty, loyalty model, cosmetic products, factor modelling, cosmetic market. [From the publication]

DOI:
10.7220/2538-6778.2023.26
ISSN:
1822-6736; 2538-6778
Related Publications:
Rinkodaros tyrimai: teorija ir praktika / Vytautas Pranas Pranulis, Vytautas Dikčius. Vilnius : Vilniaus universiteto leidykla, 2012. 405 p.
Permalink:
https://www.lituanistika.lt/content/112342
Updated:
2024-12-05 14:14:43
Metrics:
Views: 1
Export: