LTStraipsnyje atliekama įvairių užsienio ir Lietuvos mokslininkų pateikiamų inovacijų sampratų apžvalga, analizuojamos Lietuvos turizmo įmonių internetines svetaines, siekiant sužinoti, kokias inovacijas jos siūlo šiandieniniam turistui. Pastaraisiais metais inovacijos sąvoka itin išplito ir įsitvirtino mokslininkų, verslo atstovų, viešosios politikos formuotojų žodyne, įvairių konferencijų metu, nors pats žodis kildinamas iš XV amžiaus Vidurio Prancūzijos, kur tuo metu buvo vartotas žodis „inovacyon“, kuris išvertus pažodžiui reiškia „atnaujinimas“ arba „naujo pavidalo suteikimas esančiam daiktui“. Užsienio kalbose vartojami terminai: anglų kalboje – „innovation“ ir „novation“; rusų – „инновация“ ir „нововведение“. Kalbant apie mokslinę literatūrą, vieno inovacijų apibūdinimo nėra, įvairūs autoriai pateikia išsamesnius ir apibendrinančius arba kartais net identiškus ar skirtingus, trumpus apibrėžimus. Aktualumas ir problema. Inovacijos šiuolaikiniame pasaulyje užima svarbią vietą visose veiklose. Šiuo metu inovacijos sparčiai diegiamos stambiose pramonės įmonėse, kosmoso, naftos ir dujų pramonėje, biochemijos, informacinių technologijų srityse, taip pat inovacijos ne mažiau svarbios ir turizmo industrijoje, kuri apjungia daug verslo sričių. Inovacijų taikymas bet kokioje srityje reiškia tos įmonės ar verslo/reiškinio prisitaikymą prie pokyčių, kurie atveria naujas galimybes tikslų įgyvendinimui. Bendrasis tikslas turizmo verslui – išlikti konkurencingam. O vienas iš konkurencingumą padedančių didinti veiksnių yra inovacijų taikymas, inovacinių produktų, paslaugų kūrimas, nes inovacijos vis dažniau matomos kaip pagrindinis konkurencinio pranašumo šaltinis.Nepaisant inovacijų privalumų/svarbos turizmo verslui, inovacijos yra mažai ištyrinėtos mokslininkų. Nėra informacijos apie inovacijas turizmo sektoriuje, todėl yra neaišku, kokių inovacijų šiandieniniam turistui reikia ir kaip jie vertina jau esančias inovacijas turizmo versle. Tikslas: Išanalizuoti inovacijų taikymo galimybes turizmo versle. Uždaviniai: Atlikti inovacijų sampratos apžvalgą; Atlikti inovatyvių turistinių paslaugų apžvalgą Lietuvoje. [Iš leidinio]