LTBendriausia prasme vertybės – tai asmens idėjos, įsitikinimai bei nuostatos. Taip pat dažnai žmonės linkę vertybe laikyti „mus supančio pasaulio objektų ir reikšmių charakteristikas, turinčias teigiamą reikšmę žmogui, bei visai visuomenei“. Objektai ir reiškiniai tampa vertybėmis tik dėl to, kad jie įtraukiami į žmonių visuomenės būties sferas. Galima teigti, jog labai svarbu išanalizuoti, kokios yra svarbiausios, labiausiai pripažintos vertybės, kokios gali būti profesinių vertybių sistemos. Tik išanalizavus vertybių sistemą, galima lengviau suprasti, kas yra vertybė, kokios egzistuoja profesinės vertybės. Galima teigti, jog daugelis profesinių vertybių sutampa, nes grindžiamos bendrais principais, bendrąja nauda. Šios vertybės yra tarsi orientyrai, kuriais žmonės vadovaujasi spręsdami apie tai, kas yra teisinga, priimtina, nepriimtina profesinėje veikloje, tai tarsi kriterijai, pagal kuriuos žmonės matuoja asmens, savo ir kitų visuomenės narių tikslų teisingumą, priimtinumą. Vertybių sistemų galima sukurti įvairių, vertinant jas pagal skirtingus kriterijus, pagal aplinką, kurioje gyvenama ir pan. Norint suprasti, kokios vertybės yra svarbiausios asmenims, pirmiausia reikia nepamiršti, kad vyrų ir moterų vertybių sistemos dažnai, dėl daugybės fizinių ir psichologinių skirtumų, gali būti skirtingos. Todėl svarbu įvertinti, kokios yra vyrų pripažįstamos vertybės ir priimtinas elgesys ir žinoma apžvelgti, kokios yra svarbiausios moterims vertybės. Akivaizdu, jog vyrams būdinga agresyvesni darbiniai santykiai, jie labiau pripažįsta fizinę jėgą, jiems nebūdingi kompromisai ir priklausymas nuo kitų, jiems svarbi verslo plėtra. Dažno vyro kredo - laimėjęs pasiima viską. Moterys yra pasyvesnės darbuotojos, jos nėra linkusios agresyviai kovai, dažniau pasitelkia intuiciją ir kitų žmonių pagalbą t. y. bendradarbiauja.Moterys sprendžia problemas, dažniau pasinaudodamos psichologinę jėga. Dirbdamos moterys skiria pirmenybę pusiausvyrai. Svarbiausia profesinė vertybė darbuotojams yra darbuotojo motyvacija dirbti ir nuolat mokytis. Tyrimu nustatyta, kad svarbiausios profesinės vertybės yra sąžiningumas ir profesionalumas, o patikimumas ir atsakomybė yra tik svarbios. Temos aktualumas ir naujumas. Jau nuo senovės vertybių tema domina žmones. Šiais laikais žmonių gyvenimo būdas yra neatsiejamas nuo to, kokias vertybes jie pripažįsta, geri santykiai darbe taip pat priklauso nuo to, kokios yra darbuotojų vertybės. Atsižvelgiant į tai įvairūs mokslininkai analizuoja vertybių svarbą, dauguma iš jų vertybes analizuoja filosofiniu požiūriu. O V. Pruskus (2005) į vertybes žiūri moksliškiau, jis analizuoja, kas yra vertybės, jų gyvavimo ciklą, J. Palidauskaitė (2004) domisi vertybių formavimosi procesu. Profesinės vertybės nuolat kinta, dėl įvairių vidinių ir išorinių priežasčių, todėl vertybių analizė kelionių agentūrose yra aktuali ir nauja tema, tiek teorine tiek ir praktine prasmėmis. Problema. Neatlikta darbuotojų profesinių vertybių analizė kelionių agentūrose. Objektas. Darbuotojų profesinės vertybės. Straipsnio tikslas. Išanalizuoti profesines vertybes kelionių agentūrose pačių darbuotojų požiūriu. Straipsnio tikslui pasiekti iškelti uždaviniai: 1. Apibrėžti darbuotojų profesinių vertybių esmę. 2. Ištirti profesines vertybes pačių kelionių agentūrų darbuotojų požiūriu. Metodai: Literatūros analizė ir anketinė apklausa. [Iš leidinio]