Futbolo treniruočių poveikis berniukų, turinčių vidutinį intelekto sutrikimą, fizinių ypatybių ugdymui

Collection:
Mokslo publikacijos / Scientific publications
Document Type:
Straipsnis / Article
Language:
Lietuvių kalba / Lithuanian
Title:
Futbolo treniruočių poveikis berniukų, turinčių vidutinį intelekto sutrikimą, fizinių ypatybių ugdymui
Alternative Title:
Influence of football training on physical characteristics for boys with moderate intellectual disabilities
In the Journal:
Summary / Abstract:

LTTyrimo pagrindimas ir hipotezė. Per sporto treniruotes ir varžybas sutrikusio intelekto asmenys gauna fizinę, protinę, socialinę ir dvasinę naudą, stiprinamos šeimos ir visuomenė, stebėdama ir dalyvaudama procese įgyja daugiau supratimo apie visuomenės narius, turinčius specialius poreikius ir didėja jos atsakomybė už kiekvieną narį (Harada & Siperstein, 2009; Harada, Siperstein, Parker, Lenox, 2011). Tyrimo hipotezė – futbolo treniruotės skatina ribotos intelekto raidos vaikinų fizinio pajėgumo raidą. Tikslas – nustatyti futbolo treniruočių poveikį vidutiniškai sutrikusio intelekto berniukų fizinių ypatybių ugdymui. Metodai. Tiriamąją imtį sudarė 30 berniukų: 10 nelankančių futbolo treniruočių, 10 lankančių futbolo treniruotes, ir 10 papildomai sportavę kitoje specialiosios olimpiados sporto programoje berniukai su vidutiniu intelekto sutrikimu. Eksperimento programoje dalyvavo 14–16 metų sutrikusio intelekto berniukai (n=10) prieš tai nelankę futbolo treniruočių. Tyrimo metu buvo taikyti šie testavimo metodai: Rufjė testas, šuoliavimo kvadratuose testas (Johnson & Nelson, 1988); bėgimas šaudykle 10 k. x 5 m ir flamingo pusiausvyros testas (EUROFIT, 1993), kamuolio varymas, spyrimas, galopo žingsnio testas (Special Olympics, 2000).Rezultatai. Sportuojančių sutrikusio intelekto berniukų širdies ir kvėpavimo sistemų pajėgumas yra geresnis negu nesportuojančių berniukų su vidutiniu intelekto sutrikimu (p<0,05). Tyrimo rezultatai parodė, kad sutrikusio intelekto paaugliai futbolo treniruočių metu pagerino specifinius įgūdžius, reikalingus šiam žaidimui. Aptarimas ir išvados.. Gauti rezultatai patvirtina kitų autorių gautus tyrimo duomenis. Anot D. Rėklaitienės (2003), dėka aerobikos pratybų poveikio mergaitėms su vidutiniu intelekto sutrikimu, pagerėjo liemens, nugaros, rankų, kojų raumenų jėga, koordinacija, ištvermė, pusiausvyra ir lankstumas. Nepastebėta ryškaus skirtumo tarp abiejų grupių sportuojančių berniukų rezultatų. Tyrimas parodė, kad dėka futbolo treniruočių, gerėjo berniukų fizinės ypatybės: vikrumas, pusiausvyra ir judesių tikslumas. [Iš leidinio]

ENResearch background and hypothesis. Persons with intellectual disabilities get physical, mental, social and spiritual benefit from sport training and participating in sport competitions. Family institution could be consolidated through sport and whole society gets more information and perception about the disabled persons, their special needs while taking part in sport processes. It also increases the responsibility for the disabled society members (Harada & Siperstein, 2009; Harada, Siperstein, Parker, Lenox, 2011). Research hypothesis – football training enhance physical development of boys with intellectual disabilities. Research aim – to determine the influence of football training on physical characteristics of boys with moderate intellectual disabilities. Research methods. The study included 30 boys with moderate intellectual disabilities. 10 of them were involved in football training, 10 boys took part in another kind of Special Olympics physical activity programme, 10 boys were not involved in any sport activity. 14–16 years old boys (n=10) with intellectual disabilities who haven’t took part in football training ever before took part in the experiment. The testing included these methods: Rufje test, jumping in squares test (Johnson & Nelson, 1988); shuttle run 10 times x 5m and flamingo balance test (EUROFIT, 1993), dribbling, kicking the ball, gallop step test (Special Olympics, 2000).Research results. Boys with moderate intellectual disabilities who took part in sports activities had better capacity of cardiovascular system then those ones who haven’t (p<0,05). The research results showed that intellectually disabled boys improved the specific skills which are needed for football game. Discussion and conclusions. Our results confirm the similar results of other researches. According to D. Rėklaitienė (2003) aerobic training sessions increased the power of trunk, back, arms, legs muscles, the movement coordination, balance, endurance and flexibility of intellectually disabled girls. There were no big differences between the results of both groups of boys who were involved in different kind of sport activities. The research showed that football training increased such physical skills: balance, movement accuracy and agility. [From the publication]

ISSN:
2538-7944
Permalink:
https://www.lituanistika.lt/content/112035
Updated:
2024-12-09 14:59:54
Metrics:
Views: 2
Export: