LTTyrimo tikslas – išsiaiškinti pirmo kurso studentų (vaikinų ir merginų) savo sveikatos ir savęs vertinimo kai kuriuos aspektus Pagal A. Zaborskio (1997) klausimyną parengtos anketos pagalba nustatyta, kaip studentai subjektyviai vertino savo sveikatą. Savęs vertinimui nustatyti taikyta M. Rosenbergo (1965) savęs vertinimo metodika. Tyrimo rezultatams apdoroti taikyta SPSS 17.0 for Windows programa. Skirtingų grupių procentinių įverčių statistiniams skirtumams tikrinti taikytas chi kvadrato kriterijus (χ2). Dviejų rodiklių tarpusavio sąsajai tirti taikytas Pirsono tiesinės koreliacijos koeficientas r. Anoniminis anketavimas vykdytas Kaune per 2010 m. pavasario semestro paskaitas. Tyrime dalyvavo 249 pirmo kurso studentai (120 vaikinų ir 129 merginos). Tyrimo rezultatai ir išvados. 1. Savo sveikatą pirmo kurso studentai (vaikinai) vertina nežymiai (p > 0,05) geriau nei studentės: 46,67 proc. vaikinų ir 34,88 proc. merginų savo sveikatą vertina gerai, atitinkamai 29,17 proc. ir 37,21 proc.tiriamųjų – pakankamai gerai. 2. Daugumos studentų (58,3 proc. vaikinų ir 61,2 proc. merginų) savęs vertinimas yra vidutinio, o 39,2 proc. vaikinų ir 34,1 proc. merginų – aukšto savęs vertinimo lygio. Merginų ir vaikinų savęs vertinimas skiriasi (p < 0,05) tik pagal tris teiginius iš dešimties. 3. Nustatytos silpnai išreikštos neigiamos sąsajos tarp studentų savo sveikatos ir savęs vertinimo. Raktažodžiai: studentų sveikata, savęs vertinimas, vaikinai, merginos. [Iš leidinio]
ENThe aim of this study is to assess aspects of first year students’ (male and female) health and selfesteem. Zaborskis’ (1997) questionnaire was used for the study to assess subjectively students’ perception of their personal health. Self-assessment was analysed using Rosenberg’s (1965) self-esteem scale. The survey using an anonymous questionnaire was implemented in Kaunas during the classes in spring semester 2010. The study involved 249 first-year students (120 male and 129 female). Conclusions 1. According to the survey, male students esteem their health relatively higher (p > 0.05) than female students: 46.67 % of male and 34.88 % of female students indicated that their health condition is good 29.17 % of male and 37.21 % of female students indicated that their health is sufficiently good. 2. The self-esteem of the majority of students (58.3 % of males and 61.2 % of females) is moderate, 39.2. % males and 34.1 % females – of hight level. Male and female students’ self-esteem differs (p < 0.05) in three out of ten statements. 3. Weak correlations were determined between students’ health assessment and their self-esteem assessment. Keywords: student’s health, self-esteem, males, females. [From the publication]