LTPagrindinis šio straipsnio tikslas yra iliustruoti vartojimo produktų palyginamojo testavimo instrumento svarbą vartotojų informavimui ir konsultavimui, išanalizuoti jo metodologiją ir įtaką rinkos struktūroms, o taip pat kompanijų ir vartotojų elgesiui, ir nustatyti palyginamojo testavimo praktinio taikymo galimybes Lietuvoje. Pagrindiniai tyrimo tikslai buvo išanalizuoti Lietuvos vartotojų organizacijų struktūrą ir jų galimybes atlikti produktų testavimą. Be to, buvo apžvelgtos vartotojų rinkos ypatybės, o taip pat informacijos apie produktą poreikis, kas yra svarbūs faktoriai testuojant produktus.
ENThe main purpose of this article is to illustrate the importance of comparative testing of consumer products instrument for consumer information and consulting, to analyse its methodology and impact on market structures as well as behaviour of companies and consumers, and to determinate practical application possibilities for comparative testing in Lithuania. The key research objectives have been to analyse the framework of Lithuanian consumer organizations and their capabilities to perform product testing. Furthermore, the peculiarities of the consumer market as well as the need for product information, which are important factors for product testing, have been overviewed. [From the publication]