Mokinių motyvacijos fiziniam aktyvumui ir patiriami potyriai per kūno kultūros pamokas

Collection:
Mokslo publikacijos / Scientific publications
Document Type:
Straipsnis / Article
Language:
Lietuvių kalba / Lithuanian
Title:
Mokinių motyvacijos fiziniam aktyvumui ir patiriami potyriai per kūno kultūros pamokas
Alternative Title:
Students' motivation for physical activity and experienced sensations during physical education lessons
In the Journal:
Summary / Abstract:

LTTyrimo tikslas: nustatyti mokinių fizinį aktyvumą, motyvaciją fiziniam aktyvumui, potyrius patiriamus per kūno kultūros pamokas ir fizinio aktyvumo veiklos metu, bei jų tarpusavio sąsajas. Tyrimo metodai ir organizavimas. Tyrimas vyko 2013 m. vasario – kovo mėnesiais, atsitiktiniu būdu atrinktose penkiose Kauno rajono ir Kauno miesto bendrojo lavinimo mokyklose. Tiriamąją imtį sudarė 300 6–7 klasės mokinių (156 merginos ir 144 vaikinai). Respondentams buvo pateikta anketa, kurią sudarė 4 dalys. Pirmąją dalį sudarė klausimai apie mokinių fizinį aktyvumą (pagal PSO rekomendacijas), antroje dalyje buvo siekiama isšsiaiškinti patiriamus potyrius kūno kultūros pamokų metu (Johnson, 1997, Project GRAD, Health Assessment Survey), tečioji dalis buvo skirta nustatyti fizinio aktyvumo motyvaciją („SMS, The Sport motivation scale“ (Pelletier et al., 1995), ketivirta anketos dalimi buvo siekiama nustatyti patiriamą malonumą fizinio aktyvumo metu (The Exercise Motivations Inventory – 2 (EMI – 2), (Markland, 1999). Rezultatai. Tyrimo metu nustatyta, kad vaikinai yra fiziškai aktyvesni nei merginos (atitinkamai 58,3 proc. ir 42,9 proc.). Vaikinus kūno kultūros pamokos stiprina, jiems pamokos suteikia žvalumo, pamokos metu jie nesinervina, priešingai nei merginos (p<0,05). Nustatyta, kad merginas labiau motyvuoja būti fiziškai aktyviomis noras jaustis gerai, o vaikinus tai, kad fizinis aktyvumas geriausias būdas asmeninių savybių tobulinimui. Veiksniai įtakojantys sveikatos būklę vaikinus paskatino būti fiziškai aktyviais, kad išvengtų sveikatos problemų, tuo tarpu merginas būti fiziškai aktyvias skatina noras turėti sveiką kūną ir jaustis sveikiau.Merginoms svorio kontrolė fizinio aktyvumo metu buvo naudinga kontroliuojant svorį ir deginant kalorijas, tuo tarpu vaikinai buvo fiziškai aktyvūs, kad numestų svorio. Taip pat nustatyta, kad merginoms daug labiau rūpi jų išvaizda, nei vaikinams. Išvados. Tyrimo metu nustatyta, kad vaikinai yra fiziškai aktyvesni nei merginos (p<0,05), merginoms daug labiau rūpi jų išvaizda, nei vaikinams, merginas fizinei veiklai labiau motyvuoja noras jaustis gerai, o vaikinus tai, kad fizinis aktyvumas geriausias būdas asmeninių savybių tobulinimui. Raktiniai žodžiai: fizinis aktyvumas, motyvacija, potyriai, kūno kultūros pamoka. [Iš leidinio]

ENAim of the research: to determine pupils’ physical activity, motivation for physical activity, experiences during physical education lessons and during physical activities, as well as their interrelations. Research methods and organization: The research took place in February-March of 2013, in randomly selected five comprehensive schools in Kaunas district and Kaunas city. The sample consisted of 300 6th–7th form pupils (156 girls and 144 boys). The respondents were given a questionnaire, which consisted of four parts. The first part included questions about pupils’ physical activity (according to WHO recommendations). Physical education enjoyment scale was used in the second part (Johnson, 1997, Project GRAD, Health Assessment Survey), the third part was intended to determine physical activity motivation (SMS, The Sport motivation scale, Pelletier et al., 1995), in fourth part was used Exercise Motivations Inventory – 2 (EMI – 2) for physical activity enjoyment determination (Markland, 1999). Results. During the research it was determined that boys were more physically active than girls (respectfully 58.3 and 42.9 percent). Contrary to the girls, boys expressed the opinion that physical education lessons gives them freshness, strength, during the lessons they did not feel nervous (p<0.05). It was found that the wish to feel well motivated girls to be physically active, and for the boys, physical activity was the best way to improve personal qualities.Factors influencing health condition encouraged the boys to be physically active in order to avoid health problems. Meanwhile the girls were influenced by the wish to have healthy body and feel healthier. Weight control during physical activity was useful for the girls when controlling weight and burning calories, while the boys were physically active in order to lose weight. It was also found that girls were more concerned about their looks than the boys. Conclusions: During the research it was found that boys were more physically active than girls (p<0.05), girls were more concerned about their looks than boys, girls were motivated for physical activity by the wish to feel well, and boys – by the fact that physical activity was the best way to improve personal qualities. Key words: physical activity, motivation, experiences, physical education lesson. [From the publication]

ISSN:
2538-7944
Related Publications:
Mokinių fizinis aktyvumas ir sveikata / Jūratė Armonienė. Pedagogika. 2007, 85, p. 116-121.
Permalink:
https://www.lituanistika.lt/content/111992
Updated:
2024-12-09 15:13:05
Metrics:
Views: 2
Export: